• crosen

frukostvanor

Hej alla föräldrar!
    Jag heter Calle, tog nyligen studenten. Jag har alltså inte egna barn, men vill göra det jag kan för att de barn jag förhoppningsvis får i framtiden ska ha det så bra som möjligt.
    Idag jobbar jag därför tillsammans med min vän Amanda med ett projekt som vi kallar Healthy Heroes. Det är ett projekt med ändamål att skapa en hälsosammare vardag för barn, och framförallt hjälpa föräldrar att kunna välja livsmedel för barn som barnen uppskattar och tycker är kul utan att kompromissa på hälsofaktorn.
    Vi håller på att ta fram en frukostflinga som ska ha lågt sockerinnehåll och bidra till en jämnare blodsockernivå. Något som fungerar väl för alla barn - inte minst diabetiker.
    Vi håller därför på att göra en undersökning för att få bättre insikt i hur vanorna ser ut hos svenska barn, och om ni hade kunnat hjälpa oss med att sätta av en minut och svara på våra frågor hade det varit guld värt.
    Tack på förhand! ?
    Calle

goo.gl/forms/CkWE9slrv7v7nx1W2

ps. om detta bryter mot någon regel är det bara att ta bort. Försöker inte marknadsföra något eller så, endast ta hjälp. Hittar inget i FAQn..
  • Svar på tråden frukostvanor
  • Carambolan

Jag häller alltid upp flingorna/müslin i en plåtburk, så mina barn har aldrig haft för vana att tjata efter roliga flingpaket för paketen ser de inget av. Köper aldrig särskilda "barnflingor" utan väljer sådant som både vuxna och barn gillar. Oftast müsli eller granola med mycket frön eller nötter.

Svar på tråden frukostvanor