• The one in Blue

Syskonvagn

Kommer behöva Syskonvagn till nyfödd och 2-åring. Vad ska vi tänka på? Den måste ha rymlig sittdel då 2-åringen ska rymmas länge, inte vara svinigt dyr. Hopfällningen är inte så viktigt då vi bara åker kollektivt. Men måste då alltså vara lätt att ta sig fram med, komma in i hissar etc. Antar att det är sitsar på längden som gäller då? Alla tips är välkomna, både kring vad jag ska tänka på och olika modeller.

Tag er i akt, ty här kommer PK-maffian
  • Svar på tråden Syskonvagn
  • viseversa

Nja sitsar på längden är ju också negativa då vagnen blir väldigt lång istället. Vi fick tex stå på bredden i bussen med vår långa vagn. Stod vi så fler vagnar fick plats så stack vår vagn ut i gången så ingen kom förbi. Får jag välja är en vagn på bredden betydligt bättre. Baby jogger syskonvagn är stor och rymlig och väldigt poppis.

• fjanten

Det finns ju en emmaljunga double viking 735 (73,5cm bred). Vi funderar på den. Då kommer ju dock äldsta bara vara 12-13 månader äldre än nyföddingen.

• The one in Blue
    viseversa skrev 2016-07-05 20:40:47 följande:

Nja sitsar på längden är ju också negativa då vagnen blir väldigt lång istället. Vi fick tex stå på bredden i bussen med vår långa vagn. Stod vi så fler vagnar fick plats så stack vår vagn ut i gången så ingen kom förbi. Får jag välja är en vagn på bredden betydligt bättre. Baby jogger syskonvagn är stor och rymlig och väldigt poppis.

Men blir den inte svår med de trånga hissarna i Stockholm? Och måste en inte vända barnet framåt direkt vid 6 mån?
  • The one in Blue
    fjanten skrev 2016-07-05 20:42:33 följande:

Det finns ju en emmaljunga double viking 735 (73,5cm bred). Vi funderar på den. Då kommer ju dock äldsta bara vara 12-13 månader äldre än nyföddingen.

Tyckte den verkade rätt dyr.
  • mammalovis

Vi har en äldre Baby travel där de sitter bredvid varandra, absolut trevligast anser jag. Största nackdelen är de  framåtvända sitsarna efter liggdelens tid är förbi. Min yngste vägrade vagn, men sittdelen fungerar åtminstone till större delen.

• viseversa
    The one in Blue skrev 2016-07-05 21:25:04 följande:
    Men blir den inte svår med de trånga hissarna i Stockholm? Och måste en inte vända barnet framåt direkt vid 6 mån?
    Men en lång vagn får du kanske inte heller in i en hiss. I vissa hissar får du inte ens in en enkelvagn så det är ju ganska få vagnar som går in i alla hissar.
  • aleakim

Vi har en Basson duo som jag verkligen älskar.

Vändbara, rymliga sittdelar, stor varukorg, lättmanövrerad, stora hjul, 74 cm bred. Dessutom billig :)

Svar på tråden Syskonvagn