• Linda8801

Lånelöfte

Hej! Jag är så nervös att jag spricker. Väntar på besked om ett Lönelöfte från Handelsbanken. Har hittat mitt drömhus. Husets utropspris är 410 000, ansökt om lånelöfte på 500 000 för eventuell budgivning. Nu till mitt bekymmer, arbetar som vikarie inom hemtjänsten, får har vik ca 8 månader om året, ska eventuellt få en anställning till hösten. Sen har jag en gammal betalningsanmärkning som går ut i april (en räkning från radiotjänst som jag tyvär slarvade med. Min mamma ska stå med som medlåntagare på lånet. Vad tror ni om mina chanser till ett godkännande från banken?

• Svar på tråden Lånelöfte
  • Linda8801

Har även en kontantinsats på 50 000.

• Carambolan

Tror inte heller dina chanser är så stora. För liten kontantinsats, för osäker inkomst och låg kreditvärdighet. Kanske om din mamma har obelånade tillgångar som säkerhet, det är ju inte ett särskilt stort lån.

• Linda8801
    Holma skrev 2016-07-05 21:36:08 följande:

Inte stora chanser alls

Varför tror du det?
  • Linda8801
    Carambolan skrev 2016-07-05 21:46:41 följande:

Tror inte heller dina chanser är så stora. För liten kontantinsats, för osäker inkomst och låg kreditvärdighet. Kanske om din mamma har obelånade tillgångar som säkerhet, det är ju inte ett särskilt stort lån.

Min mamma har två lån själv, lägenhet och en sommarstuga, hon har även en väldigt stor årsinkomst och god kontakt med sin bank. Vi får helt enkelt hålla tummarna och hoppas på det bösta.
  • Holma
    Linda8801 skrev 2016-07-05 21:47:08 följande:
    Varför tror du det?
    Inget säker inkomst , ingen hög inkomst o anmärkning . Nä du är inte kreditvärdig helt enkelt
Svar på tråden Lånelöfte