• Olssan88

Så trött på omgivningen om hur min amning funkar! Någon som känner igen sig?

Hej! För det första hur mycket väger/vägde era små 3 månaders? Min pojke vägde förra veckan 5600g va 62,5 cm lång. Jag hel ammar. Och får ständigt frågan går han upp som han ska, ger du han extra ersättning, de påstår att han är smal, ja ja är så j-vla trött på att ständigt få förklara mig att han växer som han ska. bvc säger att han följer sin kurva fint. Är de någon mer som kommer igen sig?

Så trött och irriterad morsa!

• Svar på tråden Så trött på omgivningen om hur min amning funkar! Någon som känner igen sig?
  • Februari16

Oh ja, det finns inget som folk gillar att lägga sig i så mycket som amning tror jag! Själv fick jag höra från flera stycken att jag aaaaldrig skulle kunna helamma min son (född i vecka 35) för prematurer kan aaaaldrig få till amningen och att jag skulle behöva tilläggsmata hela spädbarnsperioden. Nu är han 6 månader och väger 8750 g och är alldeles perfekt - fast han helammar Och han skulle varit precis lika perfekt om han hade fått ersättning. För övrigt vägde han 5200 g när han var 3 månader.

Skit i vad andra säger, du känner dig själv och ditt barn bäst!

• enmamma

Det spelar nog ingen roll hur du ammar eller ger tilllägg,
    Några av dessa allvetande kvinnor kommer ändå ha åsikter om hur du matar ditt barn.
    Har helammat ett barn och flaskmatat,ett med ersättning från 5 v ålder.
    De blev välmående friska barn av båda.
    Lita på ditt eget omdöme 

• Mammis86

Jag känner igen mig.. Så sjukt trött på att alla ska lägga sig i. Vet att det ofta är av välmening men det är ändå så jäkla tröttsamt. Har en dotter på snart 6 månader som jag fortfarande helammar. Planen är dock att jag ska lägga ner amningen om ett par veckor, men vi får se hur det går. Min älskling har alltid följt sin kurva och folk påtalar ständigt att hon är så rund och go, men ändå så får jag ofta höra att jag borde nog ge henne ersättning också eftersom hon inte verkar mätt. Okej?! Samtidigt säger dom att hon alltid är glad och verkar så himla nöjd. Så man undrar om folk måste hitta något att lägga sig i bara för att.

• MyDestiny

Japp. Fick råd från min mamma att ge ersättning så han blev mätt!? När han var i princip alltid nöjd och följde sin kurva fint och jag dessutom kämpat i 7 veckor för att komma upp i helamning. Jag blev vansinnig.

• Söder73

Jag fick mitt första barn när jag var 20 och blev så stressad av alla råd hit och dit att det till slut inte kom någon mjölk:(
    Fick bli ersättning sen, idag är hon en frisk och pigg 22-åring:)

• Physalis

Ja det äe något magiskt med graviditeter och amning. Alla har en åsikt som de dessutom måste dela med sig av. Frågor ska ställas, svar ska ifrågasättas, förslag ska ges gärna om något man inte ens undrar över.

Det är bara att ignorera, säga ifrån eller vad du nu känner fungerar bäst för dig. Kompromissa bara inte med vad du anser är bäst för ditt barn.

• Olssan88

Så otroligt tacksam för alla svar! Kommer att stå på mig att jag vet bäst om mitt barn. Men känns tråkigt att få dessa elaka pikar ändå. Tycker vi kvinnor kan hjälpa och stötta varandra istället för att ge dessa "välmenande" elaka kommentarer.

• Hi5

Bara le och tacka för omtanken, svara något lugnande, men känn inom dig att det är du som mamma som vet bäst, oavsett.

Försök att låta det rinna av dig. 

I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
Svar på tråden Så trött på omgivningen om hur min amning funkar! Någon som känner igen sig?