• Anonym (Trött)

Hur länge blöder man efter missfall?

Hur länge brukar det blöda efter missfall? Jag är inne på tredje veckan nu :( missfallet var i ca v 6. Förra onsdagen var jag till gyn o läkaren sa då att det såg bra ut, att allt kommit ut av sig själv o blödningen hade då minskat. Men på fredagen började det blöda som när jag har mens ungefär, och gjorde så ont i magen så jag knappt kunde gå från soffan till sängen. Huvudvärk har jag haft nu i en vecka också, tar jag värkmedicin för det så hjälper det 1-2 timmar o sen bultar det i huvudet igen.

Fy f*n vad trött jag är på det här nu. Räcker det inte att man är ledsen över barnen som inte blev till, måste man blöda o må så här, så här länge..

• Svar på tråden Hur länge blöder man efter missfall?
  • CrazyChristina

Så länge borde du inte blöda för ett Mf i v.6 jag blödde i ca 1,5v när jag hade mitt Mf i v.6+1 jag tycker du ska kolla upp de igen.

♥Erik 2010-06-09♥-♥Wilhelm 2012-04-17♥-♥Gift sedan 2014-03-28♥-♥Lovis 2015-02-02♥
  • Anonym (:()

Boka en ny tid, om det inte har avstannat kan de ge dig tabletter som stoppar blödningen.

• Pimpinellan

Beklagar! Jag blödde 4 veckor efter mf/MA v.6-7, men det var med tvillingar. Blöder du som mens tror jag rester är kvar.

• Sjöblomman

Lider med dig!
    Själv fick jag MF i vecka 6 i höstas. Blödde då lika länge som en vanlig mens för mig, dvs 5 dagar.
    Däremot var det betydligt kraftigare och jag fick ordentliga "värkar" som gjorde att jag var tvungen att sätta mig på huk och krysta. Vid de tillfällena kom det ut stora mörka blodklumpar.
    Efter 5 dagar var det över och jag besökte läkaren som tittade med VUL och såg att allt var ute. Sedan kom ÄL som vanligt runt dag 12-13.

Lycka till!

Svar på tråden Hur länge blöder man efter missfall?