• evaeva18

ej registrerad på nätverk? samsung

Köpt nu mobil.

Samsung galaxy J5.

Comviq kontant.

Var ge gång jag försöker ladda den står det!

Ej registrerad på nätverk???

Vad gör jag för fel?

• Svar på tråden ej registrerad på nätverk? samsung
  • Anonym (Geni)

Antagligen fel på simkortet. Telefonen själv registreras inte på Tele2s nätverk.

• sextiotalist

Vi har samma problem med sonens mobil. Den lade bara av en dag. SIM-kortet kollad på min mobil, fungerar. Sambons telefon likadant. Nu fungerar den igen.

Nu avvaktar vi

• evaeva18

Det var si mkortet köpte nytt nu funkar det.

• sportpappa
    evaeva18 skrev 2016-07-04 07:19:19 följande:
    Det var si mkortet köpte nytt nu funkar det.
    Köpte du nytt simkort mellan 03:52 i natt och 07:19 nu på morgonen?
  • sextiotalist
    sportpappa skrev 2016-07-04 09:04:12 följande:
    Jag tänkte detsamma.
  • evaeva18
    sportpappa skrev 2016-07-04 09:04:12 följande:

Nä nu på morgonen! I en affär vid bussen. Comviq kontantkort. Sånt för 45 kr. Sen laddade med 95 kr!

Måste ha mobil på jobbet. Lite desperat där.

Det verkar funka!
  • sportpappa
    evaeva18 skrev 2016-07-04 09:29:05 följande:
    Nä nu på morgonen! I en affär vid bussen. Comviq kontantkort. Sånt för 45 kr. Sen laddade med 95 kr!
    Måste ha mobil på jobbet. Lite desperat där.
    Det verkar funka!
    Om du måste ha mobil på jobbet så ska arbetsgivaren stå för den kostnaden inkl. abonnemang.
  • Anonym (OLLE)
    sportpappa skrev 2016-07-04 15:38:01 följande:
    Om du måste ha mobil på jobbet så ska arbetsgivaren stå för den kostnaden inkl. abonnemang.
    Beror väl på var man jobbar? Vilket avtal man har med företaget osv.
  • sportpappa
    Anonym (OLLE) skrev 2016-07-06 15:33:47 följande:
    Beror väl på var man jobbar? Vilket avtal man har med företaget osv.
    Det finns alltid undantag.

Antingen så ordnar arbetsgivaren med telefon och abonnemang eller så får man ersättning för det. Det skulle vara ganska absurt om arbetsgivaren kräver att man använder sina privata ägodelar för att kunna utföra sitt arbete. "Du får själv ta med en lift för att lyfta de gamla och glöm inte toalettstolen."

Mindre arbetsgivare kan begära alla möjliga saker, men större seriösa arbetsgivare ser till att ordna allt sånt. Sen kanske man inte är nöjd med den telefon eller abonnemang som erbjuds och då är det en annan sak.

Om man ändå använder sin privata mobil i tjänsten så se till göra avdrag i deklarationen för de samtal du gör. Du måste kunna visa på den faktiska kostnaden för samtalen genom samtalsspecifikation. Inte helt lätt idag när många ha flat rate på sina abonnemang vilket gör att man själv då får stå för hela telefonkostnaden eftersom abonnemang inte går att dra av.
Svar på tråden ej registrerad på nätverk? samsung