• Anonym (Vecka 6)

Missfall juni 2016

Hej!

Fick missfall nu i vecka 6.

Hur har era missfall varit i blodet? Färg, mängd och form?

Hur många dagar blödde ni?

Hur var smärtan? Kraftigare mensvärk eller ngt annat?

Kom allt ut, åkte ni till gyn, fick ni skrapa?

Alla säger att jag skall åka in men vad gör det för skillnad, det är väll bättre att vänta ut blödningen och åka in o kolla när det är klart om allt kom ut?

Ngn som har vart med om att det var ngt farligt typ utomhavandeskap och hur ont skall man egentligen ha då?

• Svar på tråden Missfall juni 2016
  • Alvolina

Tråkigt att ni fick missfall! :(
    Själv har jag haft två. Det senaste/sista var i v.9. Upplevde det som lite tuffaste än en vanlig mens. Blödde lite mer, och hade lite mer ont. Det höll även i sig ca två dagar extra.

Jag hade precis varit på inskrivning på MVC så fick ringa och avboka. Barnmorskan sa då att det bara var att vänta ut så länge blödningen eller smärtan är under kontroll. Skulle jag få väldigt ont någon vecka senare kan det uppstått en infektion om inte allt kommit ut. Vad som kan vara bra med att kontakta gyn även om allt verkar okej, är att få det på papper som ett konstaterat missfall men i övrigt så finns det tyvärr inget att göra.

• Twinsmom

Hej

Jag beklagar missfallet ???? jag förlorade mina pojkar 25+6. Den ena dog i magen under natten och den andra levde i 17 min när jag födde ut honom dagen efter. Fick urakut kejsarsnitt så har ingen aning men hade väldigt ont! Blöder fortfarande men litegrann bara, för mensen har haft "uppehåll" så jag är osäker på om det är avslag eller mens

Svar på tråden Missfall juni 2016