• Talochton

2,5 behöver fritidsaktivitet i höst, Södermalm

Hej!

Vår son blir 2,5 år i höst och jag känner att vi behöver hitta fritidsaktiviteter till honom inför hösten 2016.

Han har väldigt hög energi och är oftast väldigt glad. Jag tänker att något fysiskt hade varit bra, gymnastik, dans, sparka boll etc. Vi är mycket ute i parker och leker men jag skulle gärna göra det i grupp och på vintern är det svårt att få till tillräckligt med utelek för att han ska springa av sig och känna sig tillräckligt stimulerad. Även andra aktiviteter som musik skulle vara av intresse.

Jag har inget bra kontaktnät att fråga så jag ber om tips här på familjeliv. Vi bor på Södermalm vid Nytorget ungefär och vi är flexibla vad gäller tider och dagar, kan även vara aktiviteter utanför Söder.

Vad gör ni med era barn? 

Tacksam för alla möjliga tips!
  • Svar på tråden 2,5 behöver fritidsaktivitet i höst, Södermalm
  • isolande

Plask och lek? Alla vattenaktiviteter brukar trötta ut pigga barn. Kolla babysim.se t.ex de har även simskola och sånt för större barn.

Dans? Funky kids har vi kört och det va ok, kommersiellt men dottern gillade det...

• Talochton

Tackar! Funky Kids fanns i Gamla Stan och det funkar.
    Vilket simställe rekommenderas? Vi gjorde babysim på Rosenlund men vi tyckte inte att det var mer än OK.

• isolande
    Talochton skrev 2016-07-02 17:48:22 följande:

Tackar! Funky Kids fanns i Gamla Stan och det funkar.
    Vilket simställe rekommenderas? Vi gjorde babysim på Rosenlund men vi tyckte inte att det var mer än OK.

vi var på södra agnegatan på kungsholmen. Tyckte det var toppen :)
  • Alexi

Nu vet jag inte var Friskis och Svettis finns just på söder men ett tips är deras familjegympa. Den är från 2 år och jättebra! Billigt och kul! När vår dotter var drygt två år så var hon på den varje helg, superbra att bara få springa och röra sig massor även om barnet inte kanske vill delta i alla rörelser.

• Mrs Green

Friskis vid Ringen har Familjegympa. Egentligen från 3 år men jag tycker en del brukar se mindre ut.
    När min dotter var i den åldern gick vi på Lekgympa på Eriksdalsbadet på lördagar. Det var länge sedan så jag vet inte om de har just den kvar, men kanske något liknande. Kolla på Stockholms stads hemsida, men det är möjligt att aktiviteterna för hösten inte har kommit upp ännu.

• Talochton

Bra grejer, tack! Vi är just nu i NY. Inte enkelt med spring-glad pojke, mkt trafik, inte alls barnanpassat. Saknar söders fina parker!

• gladatjejen86

Jag vet inte hur ni har de i sthlm. Men jag har under 4år lett bamsegympa, vi har 3års gräns, men jag vet att det finns idrottsföreningar som börjar vid 2års ålder. Så de kanske kan vara värt att kolla upp :)

Svar på tråden 2,5 behöver fritidsaktivitet i höst, Södermalm