• Maaaalin

plus size kläder

Hej. Nån som vet vart man kan köpa plus size kläder i strl 62/64?? ..förutom ellos och cellbes osv :)

• Svar på tråden plus size kläder
  • Maaaalin
    Santin skrev 2016-07-01 23:12:37 följande:

Zizzi.se. La redoute har också mycket fint.

Okej men zizzi har inte 62/64 :( la redoute är tråkigt :/
  • Margaux

Hade ingen aning om att det fanns så stora storlekar ens....
    Dags att bli lite mindre kanske? Inget illa menat men om det är så svårt att få tag i kläder borde det väl ringa en klocka någonstans kan man tro...?

• Starka
    Margaux skrev 2016-07-02 23:47:02 följande:

Hade ingen aning om att det fanns så stora storlekar ens....

Dags att bli lite mindre kanske? Inget illa menat men om det är så svårt att få tag i kläder borde det väl ringa en klocka någonstans kan man tro...?

Och den kommentaren tillförde vadå till tråden?? Så jäkla onödigt
  • Margaux
    Starka skrev 2016-07-02 23:51:40 följande:
    Och den kommentaren tillförde vadå till tråden?? Så jäkla onödigt
    Eventuellt självinsikt? Som sagt, det var inte illa menat. Jag köper själv endel plus size till familjen och hade tänkt tipsa om Zizzi som har mycket fint. Men om man till och med är för stor för en plus size butik är det kanske dags att göra något åt saken... eller lära sig att sy. Men jag beklagar om det var en oschysst kommentar.
  • Starka

De va en oschysst kommentar. De är så jäkla lätt att döma när man inte vet varför en person är som dom är eller väger vad dom väger. Jag har själv varit där av andra anledningar än att jag satt på soffan och käkade chips(medicinska) och det tar rätt hårt med alla kommentarer och goda råd framför allt när det inte fanns något jag kunde göra åt saken.

• Margaux
    Starka skrev 2016-07-03 00:33:52 följande:

De va en oschysst kommentar. De är så jäkla lätt att döma när man inte vet varför en person är som dom är eller väger vad dom väger. Jag har själv varit där av andra anledningar än att jag satt på soffan och käkade chips(medicinska) och det tar rätt hårt med alla kommentarer och goda råd framför allt när det inte fanns något jag kunde göra åt saken.

Jag vet att det finns anledningar och omständigheter som kan göra en överviktig. Men så till den milda grad att det krävs storlek över 60(!) är inte pga av det. Det är ett aktivt val. 
  • Starka
    Margaux skrev 2016-07-03 10:50:23 följande:

Jag vet att det finns anledningar och omständigheter som kan göra en överviktig. Men så till den milda grad att det krävs storlek över 60(!) är inte pga av det. Det är ett aktivt val. 

Det vet du inte ett skit om tydligen jag gick upp 75!!!kg då kan man lätt komma upp i storlekar beroende på hur man är byggd. Ända anledningen att jag inte kom upp dit är ju att jag är lång och det satte sig jämt över kroppen. Tycker bara det är så jäkla onödigt och tillför ingenting. Eller du tror att ts inte vet att hen är kraftig? Att dina pikar får någon att helt plötsligt inse att attan jag är ju stor ojojoj de får jag nog göra nåt åt....
  • Maaaalin

Moget att skriva så.. Känner du mig? Vet du varför jag är överviktig?? Nej dåså. Sluta döm innan du vet fakta. Jag ska förklara för dig. 1 jag äter mediciner .2 jag har alltid vart överviktig bättre bliev det inte näe jag fick börja äta medicin som gör så att jag går upp. 3. Har väldigt svårt för att gå ner du tror inte jag har försökt stt gå ner? Eller få en gastric nä det är inte så lätt ska jag tala om för dig. Min självinstinkt är väldrigt bra. Klart det finns 62/64 .... 4 har hormonstörningar som gör de svårt. Rör på mig varje dag..

Så nu vet du varför att jag ens ska behöva förklara ja det visar bara.....

• Margaux

Det finns alltid 100 anledningar till varför man låter sig "gå" så långt och bli så överviktig. Jag är ledsen för din skull att du fick en så dålig start i livet med övervikt redan som barn. Samt att du blivit sjuk. Lycka till med både klädjakten och hälsan!

• Starka

Kan rekommendera att beställa på amerikanska sidor som skickar till Sverige kam inte komma på nån så där på rak arm nu för det är längesen jag beställde men Google är bra. Var bara noga o mät dig för de är lite mock med att räkna ut storlekarna. Dom har oftast mycket roligare kläder än dom svenska också

Svar på tråden plus size kläder