• Plaztiq

Depression

Nån här som blivit deprimerad av sin infertilitet ?

• Svar på tråden Depression
  • Vallmo78

Håller med. Det svåra är ju att inte bli deprimerad efter alla år, alla misslyckande och alla nedslag.... Funderar just nu om jag ska söka hjälp...alltså hos en psykolog. Jag är rätt stark och vill tro att jag ska klara detta men just nu känns allt svart och hopplöst

• Cyanea

O ja. Jag var fruktansvärt deprimerad. 

Jag rekommenderar varmt att söka hjälp hos psykolog. På Sahlgrenska, där vi gjorde IVF, hade de en fantastiskt bra psykolog på fertilitetskliniken.  Min ordinarie psykolog (som jag gått till för andra problem) var inte så bra på barnlöshetsfrågor, det passade hon på Sahlgrenska mycket bättre till. 

Vallmo78 - klart att du är stark. Man överlever inte en enda dag som ofrivilligt barnlös om man inte är stark. Men du behöver inte göra det här på egen hand. Ta den hjälp som finns <3

• Libra1

Japp! Går på antidepp. Har försökt i 7 år och haft en del förluster på det. Har ätit i 1 1/2 år nu.

• Vallmo78
    Libra1 skrev 2016-07-10 10:20:59 följande:

Japp! Går på antidepp. Har försökt i 7 år och haft en del förluster på det. Har ätit i 1 1/2 år nu.

Hur mår du nu? Tycker du det hjälper? Har du varit och pratat med någon?

Jag är där igen...fick missfall igår ..igen...känns så tungt och tomt.. ;( Var ska jag vända mig? Är det vårdcentralen?
  • Libra1
    Vallmo78 skrev 2016-07-11 09:34:33 följande:
    Hur mår du nu? Tycker du det hjälper? Har du varit och pratat med någon?

Jag är där igen...fick missfall igår ..igen...känns så tungt och tomt.. ;( Var ska jag vända mig? Är det vårdcentralen?
    Det har absolut hjälpt mig. Jag går till en kurator också som hjälper mig mycket samt har testat KBT.

Vi lyckades på 6:e försöket och har kommit en bit nu. Det gör att jag mår lite bättre igen.

Så hemskt med missfall. Tycker du ska vända dig till din VC. Det är tufft! :(

Kramar!
Svar på tråden Depression