• Misscaswell

Erfarenhet av Jay Gordon-metoden?

Jag står lite i valet och kvalet gällande nattamning av min 9-månaders. Funderar på att testa Jay Gordons metod, fast den egentligen är avsedd för bebisar som har fyllt 1. Någon som har erfarenheter av denna metod? Det var första frågan.

Den andra frågan: är det rätt att försöka få bort nattamningen? Saker som talar EMOT att sluta nattamma:

-Det kan vara så att separationsfasen fortfarande pågår.
    -Tandsprickning för fullt. Det kan göra det svårare.
    -Han ammas mestadels dagtid (äter gärna mat men föredrar bröstet) och vägrar alla former av välling och gröt, så han kanske fsktiskt behöver nattmål?
    -Om en månad börjar jag jobba. Kanske dumt med två så stora förändringar tätt inpå varandra?

Saker som talar FÖR att sluta nattamma:

-Han vaknar så jäkla ofta och tar längre och längre tid på sig att somna om, och jag håller på att bli galen av sömnbristen.
    -Jag ska börja jobba snart. Kan vara skönt med några timmars sammanhängande sömn då.
    -Den värsta separationsfasen verkar vara över; han är inte riktigt lika mammig som han var ett tag.
    -Även om han mestadels ammar dagtid borde han väl klara 7 timmar utan att äta (vilket Jay Gordon-metoden förutsätter) på natten när han bara ligger ner och inte förbränner så mycket?

Tar JÄTTEgärna emot input!

Svar på tråden Erfarenhet av Jay Gordon-metoden?