85an skrev 2016-07-01 06:36:44 följande:
Min dotter har under sitt 4 månader korta liv sovit väldigt lite. Men nu de senaste veckorna har det bara blivit värre. Denna veckan har vi gått upp 2.30!! Sedan somnar hon kl 04.00 igen, men sover då endast 40 min. Så 4.40 har våra dagar börjat. Under dagen sover hon sedan små kortisar 20 min till 1 timma! Känner att hela jag börjar ligga på bristningsgränsen då även storebror på 3 år måste tas hand om! Hur sover era 4 månaders?! Hur ser era rutiner ut? Alla tips mottages!! ????????????
Kan vara att hon är i ett utvecklingssprång som stör sömnen mer än annars, kallas också klängperiod. Ett språng kommer vid 12 veckors ålder och det kan räcka flera veckor innam perioden är över. Min son är 3månader och har blivit helt omöjlig med sömnen på dagen :/ men aover som tur är bra på natten fortfarande. Kanske du läst om sprången men om inte kan du läsa här
www.familjeliv.se/foralder/1.3158074
Intressant att läsa och jag känner iallafall igen min bebis i det som står :) är ju olika för alla men det låter som att det kan vara det som händer hos er när du sa det har varat några veckor