HJÄLP MED OMPLACERING!!
Hej alla!
Jag behöver hjälp för att hitta nytt hem akut åt min mysiga katten Lilly.
Det är så att jag bor själv och jobbar rätt så mycket, jobbar heltid 100 % plus hoppar jag in på andra jobbet och så blir det att jag jobbar 6 av 7 dagar i veckan och ibland 7 dagar i veckan, samt även så att jag jobbar från morgon till kväll, då är jag inte hemma på hela dagen, från kl 6 på morgonen tills 10-11 på kvällen, och då är min katt helt ensam hemma.
Jag tycker själv att det är inte rättvist av mig att ha henne så ensam, för att jag får ångest av att hon är så mycket ensam, sen när jag väl kommer hem så orkar jag inte hålla mig vaken och mysa med henne, för jag somnar direkt.
Jag vill inte heller lämna henne på katthemmet, för jag kommer inte klara av tanken av att hon kommer vara där och kanske inte trivas, då hon har varit den enda katten i hemmet och vet inte hur hon kommer trivas där. Hon är rätt så rädd för nya personer med, därför blir det svårare med katthem, för hon behöver lite tid för att lära känna personen, sen är hon jättemysig och kommer fram.
Hon är väldigt mysig och blir hon trygg så kommer hon fram och vill bli klappad, vilket hon älskar och kan aldrig få nog av. Som jag sa innan, hon är rädd och därför kan det ta lite tid för att hon ska känna sig trygg och känna sig hemma.
Jag har haft henne sen 2012, och jag fick henne när hon redan var någon månad gammal, kanske 1 år, osäker om åldern.
Jag undrar om det finns någon vänlig själ som vill eller kan erbjuda min Lilly permanent hem ?