vilken bilbarnstol?
Dags att byta från babyskyddet till en bilbarnstol. Vilken ska man ha? Vi har en bil med hyfsad plats i så det spelar ingen roll hur stor den är. Tänkte passa på nu att köpa när det är rea!
Dags att byta från babyskyddet till en bilbarnstol. Vilken ska man ha? Vi har en bil med hyfsad plats i så det spelar ingen roll hur stor den är. Tänkte passa på nu att köpa när det är rea!
Vi köpte en axkid minikid den har fått näst bäst i test o kostade "bara" 3500kr. Vi är supernöjda.
Tycker besafe iziplus är riktigt bra. Köp en Plusgodkänd stol för allt i världen!
Vi har en maxi cosi mobi, älskar den :) finns XP (som räcker lite längre och comfort med
Besafe izi-kid x2 i-size köpte vi, både barnet och vi är riktigt nöjd och då gillade inte min tös att åka bil innan då hon inte gillade babyskyddet:)
Vi var med inne på en besafe men de kostar ju en del mer. Finns säkra stolar som är
Billigare också.
Tänk på att köpa en bilbarnstol som klarar mer än 18kg. Vi var dumma och köpte en besafe izi kid x3, nu när barnet är 3 år så måste vi byta ut den till en annan bakåtvänd stol = onödigt att slänga ut pengar för två stolar ;(
Tänk på att köpa en bilbarnstol som klarar mer än 18kg. Vi var dumma och köpte en besafe izi kid x3, nu när barnet är 3 år så måste vi byta ut den till en annan bakåtvänd stol = onödigt att slänga ut pengar för två stolar ;(
Vi har både en maxi cosi mobi och en britax two way. Både vi och dottern har föredragit britax.
Den är inte lika klumpig utan sitter mer platt på sätet. Den skymmer inte sidospegeln på vår mindre bil. Otroligt mycket mer rymlig och bekväm för ett större barn att sitta i, maxi Cosin passar bättre för ett mindre barn, inte en treåring så bra, enligt mig.
Man kan placera den i två olika lägen beroende på hur lutad man vill ha den, men detta ställer man in endast när man installerar den, ingen man kan ändra lätt. Vi har kört med lutat läge.
Vi hade tänkt köpa upp till 25kg! :)
Men om ni vill ha till 25 kg så är inte Isofix aktuellt ändå (bara godkänt för 18). Och då rekommenderar jag verkligen besafe iziplus. Den går att ändra lutning på under färd. Toppen! Den har vi till alla våra barn!
Ja jag såg att set var utan Isofix då men tänkte att vi inte kommer flytta den lika mycket som babyskyddet som vår lilla nästan alltid sov i på dagen ;) vi ska ha den bak är det tänkt. Tror vi ska köpa en som går att bestämma lutning då vi ska åka långa sträckor i sommar :)
När jag kollar på olika saker så kollar jag bäst i test först och främst, sen går jag på hur lång barnet kan vara för stolen. Vi valde axkid minikid just pga att dom kan sitta länge i den och vi har långt barn. En annan fördel är att nackstödet ställs in när man spänner bältet vilket gör att båda mina barn kan ha samma stol utan krångel. Dessutom lätt att ta av klädsel på.
När jag kollar på olika saker så kollar jag bäst i test först och främst, sen går jag på hur lång barnet kan vara för stolen. Vi valde axkid minikid just pga att dom kan sitta länge i den och vi har långt barn. En annan fördel är att nackstödet ställs in när man spänner bältet vilket gör att båda mina barn kan ha samma stol utan krångel. Dessutom lätt att ta av klädsel på.