• beli

Barnvänlig restaurang i Stockholm?

Hej!

Är på jakt efter en extra barnvänlig restaurang i Stockholm. Finns det nåt ställe som har utrymme att springa runt på, gärna också lekhörna e.d.? Kom att tänka på Winterviken, men tyvärr är det bara ett kafé och stänger 16... Vi ska alltså boka middag för 12 personer och tre barn i åldrarna 5 mån-3 år. Kommer inte på en enda restaurang jag sett som verkligen är anpassad även för barn. Middagen kommer att äga rum i oktober, så tyvärr funkar det inte att äta utomhus.

Hoppas nån sitter på nåt guldtips!

• Svar på tråden Barnvänlig restaurang i Stockholm?
  • Carambolan

Spontant tänker jag på Koh Phangan om ni gillar thaimat. Hysteriskt mycket bling-bling med lampor, växter, tuk-tuk-bilar och annat som barn gillar att titta på.

Annars tänker jag att hotellrestauranger kan vara en bra grej. Jag har tyvärr sällan bott på hotell i Stockholm eftersom vi bor här, men när vi bott på tex Scandic i andra städer så brukar det finnas helt ok middagsmenyer och nästan alltid ett lekrum eller en lekhörna. Nån annan här kanske har mer konkreta tips i de banorna.

• Lisasmor

Vet att Scandic Grand central iaf har haft ett lekrum i anslutning till restaurangen. Tänker annars på Taverna Brillo där det är vanligt med barnfamiljer både frukost, lunch och middag. Är ingen "barnrestaurang" men stort och livligt och personalen är vana vid de små liven.

• beli

Tack! Koh Phangan kanske vore nåt, tänker att det är lite för trångt för springsugna barn, men ska fundera på saken.

Hotell var en bra idé! Har nu mejlat Scandic Grand Central och frågat hur det är med barnvänligheten hos dem.

Fler förslag mottages tacksamt!

• Duckan

Finns väl inga restauranger som lämpar sig för barn med spring i benen egentligen.
    Brillo som nån nämnde är det många barnfamiljer som går till. Även Brasserie Balzac drar in många barnvagnar.
    Här hittade jag några andra förslag: thatsup.se/stockholm/guide/familjev%C3%A4nliga-restauranger-i-stockholm/

Svar på tråden Barnvänlig restaurang i Stockholm?