• Luradabc

Hjälp!! Håller jag på att bli rånad/lurad på blocket?!

Ska sälja min barnvagn på blocket. Fick mail av en tjej igår som frågade om priset var förhandlingsbart. Jag prutade och hon skulle höra av sig idag, vilket hon gjorde. Jag bad henne komma efter 18 i morgon då min man är hemma och kan passa våra tre barn medan jag visar vagnen, men då skrev hon att jag får sälja den till någon annan, för att hon är upptagen på kvällen. Då skrev jag att hon får komma dagtid, så att hon ska höra av sig i morgon. Slösurfade på vagnar på blocket och hittade en likadan som min vagn men hennes namn och telefonnr på som publicerades idag. Står att den säljs pga köp av syskonvagn. Så att i sådana fall är ju min vagn inte aktuell! Vad ska jag göra? Hennes bild är jättekonstig med saker överkryssade.... Om jag inte skulle ha sett hennes annons skulle de råna mig på vagnen då?

• Svar på tråden Hjälp!! Håller jag på att bli rånad/lurad på blocket?!
  • volvo142

Jag skulle gissa att hon skulle ha kollat på den sen inte varit intresserad. och sedan snott din vagn eller dylikt råna för en vagn är en stor risk ju..

• Carambolan

Nån som tjänar sig en hacka på att köpa billigt och sälja dyrare?

• Aniiee

Det är inte olagligt att köpa en sak för att sälja den vidare. Rånad blir du knappast, eftersom det är en helt annan sak.

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Luradabc

Tack för snabba svar!

Hennes annons är 400 kr billigare än min....

Och kanske skulle hon sno den eller vad man säger, typ provköra den och försvinna.... Speciellt om jag är hemma själv med tre barn.

Vad ska jag göra? Avstyra det hela eller? (Alltså jag vet ju att hon inte kommer att köpa i alla fall).

• Carambolan

Men inte låter man nån gå iväg med en vagn för att provköra den? Hon får väl rulla den i din hall medan du tittar på i så fall.

Jag tycker att du ska svara på hennes annons och fråga hur det kommer sig att hon vill köpa en likadan. Är det nåt fuffens så backar hon säkert ur bara av att du har ögonen på det.

• Luradabc
    Carambolan skrev 2016-06-29 00:19:10 följande:

Men inte låter man nån gå iväg med en vagn för att provköra den? Hon får väl rulla den i din hall medan du tittar på i så fall.

Jag tycker att du ska svara på hennes annons och fråga hur det kommer sig att hon vill köpa en likadan. Är det nåt fuffens så backar hon säkert ur bara av att du har ögonen på det.

Åh! Tack för smart svar! Det borde jag ju göra förstås! Funderade ett tag på att koppla in någon, men tycker att det könns olustigt då min adress finns på nätet utan att jag har gett henne den.
  • Rymdmoln
    Luradabc skrev 2016-06-29 00:27:21 följande:

Åh! Tack för smart svar! Det borde jag ju göra förstås! Funderade ett tag på att koppla in någon, men tycker att det könns olustigt då min adress finns på nätet utan att jag har gett henne den.

Försök att inte oroa dig, förstår att det känns olustigt men det är väldigt liten risk att hon skulle råna dig på den. Sno den kanske, men inte råna. Håll uppsikt över den och låt den inte stå ute nu kanske... Tycker du ska svara på annonsen (antar att du är nyfiken också hehe) och sen backa ur köpet. Uppdatera gärna här sen :)
  • Physalis

Om du känner att hon möjligen kommer råna dig så avstyr det hela. Det är väl inte värt risken?

• Luradabcd

Tack för hjälpsamm svar

Uppdatering av historien:

Jag avvaktade köparen som skulle höra av sig på fm idag.

Hon skrev:

Måste tyvärr avstå vagnen, hinner inte komma iväg idag på dagen och de är en bra bit att åka för oss, varmt i bilen dessutom.

Så att hon ville inte köpa vagnen. Hennes annons är borta.... Och jag hann aldrig svara på den. Om hon nu mot förmodan skulle höra av sig igen, så skulle jag fråga hur det hela hänger ihop egentligen. Namnet stämmer med det som står på hitta på hemnes telefonnummer, så att jag vet inte vad jag ska tro egentligen....

Tack för er hjälp i alla fall!

Svar på tråden Hjälp!! Håller jag på att bli rånad/lurad på blocket?!