orosanmäld
Hej. Blivit anmäld av min terapeut till socialtjänsten. Tänker inte delta i utredningen. Vad händer då? Och var fasiken hittar jag en ny terapeut?
Lite stöd och råd från andra skulle sitta fint.
Hej. Blivit anmäld av min terapeut till socialtjänsten. Tänker inte delta i utredningen. Vad händer då? Och var fasiken hittar jag en ny terapeut?
Är du ung och en anmälan har gjorts angående ditt mående eller är du vuxen och det har gjorts en orosanmälan angående dina barn?
Jag vet inte för vad du är orosanmäld och allt bakomliggande, kan bara säga att det inte "ser bra ut" att vägra delta. Att man inte är samarbetsvillig och att man är lite tjurskallig som inte vill se till barns bästa. Jag menar inget illa, det gäller både befogad och obefogad anmälning. man kan även få en hemma-hos terapeut via socialtjänsten. Det hjälpte mig enormt.
Orosanmälan sker ofta av en orsak, det är bra om en oberoende part går in och ser över situationen, att inte medverka är nog inte att rekommendera utan bäst är att vara ärlig och öppen. Om det inte är något finns ingen anledning till oro. Att byta terapeut kan hjälpa dig men det får inte saken att försvinna.
Varför skulle inte se till mitt barns bästa? Suck.
Terapeuter, läkare, ssk, präster mm får inte ge ut någon information alls till andra öht. Har det ändå skett och personen tom skiter i sin legitimation pratar vi väl inte enbart om att du tar för mycket socker i ditt kaffée?
Terapeuter, läkare, ssk, präster mm får inte ge ut någon information alls till andra öht. Har det ändå skett och personen tom skiter i sin legitimation pratar vi väl inte enbart om att du tar för mycket socker i ditt kaffée?