• Anonym (Rätt eller fel?)

Ska jag göra det eller inte?

Vill börja med att säga att jag inte vill ha några otrevlig svar, försök ha lite överseende att detta är väldigt känsligt för mig o jag frågar er om råd för jag själv inte vet om mitt ex kommer ta illa vid sig eller om jag gör en god gärning:

Jo jag o mitt ex, min första kärlek, vi va tillsammans i 11 år o vi va väldigt unga. Efter de tog slut va vi vänner några innan hon träffade någon ny o gick vidare (va jag som gjorde slut från början)

De sista hon sa till mig va "jag vill dig allt gott i livet men för tillfället kan vi inte vara vänner mer o du kan inte vara kvar i mig liv mer"

De har gått 3 år sen hon valde säga upp all kontakt , jag saknar henne forfarande! Vår vänskap, hon va min bästa vän.

Till saken är att jag har fortfarande kvar foton på henne som liten, hennes mamma o hennes pappa, även hennes betyg kvar. Hon har ALDRIG ens sagt hon velat ha dom här sakerna men jag har sparat dom ändå IFALL hon någon dag kommer tillbaka (som vän)

Vi bor i samma stad ska tilläggas.. Ser henne aldrig men tänkte ska jag anonymt på posten skicka bilderna som tillhör henne som är på henne, o foton på hennes familj (ingenting som rör oss såklart) o hennes betyg som en god gärning helt anonymt eller kommer hon ta illa vid sig??

Vi har ingen kontakt idag men de är ju hennes foton..

• Svar på tråden Ska jag göra det eller inte?

Ja funderat länge på de men varit rädd hon ska ha tagit illa upp :o

• Linnis92

Varför ens skicka anonymt? Hon kommer ju ändå fatta.

Skicka grejerna och en lapp, "Hej! Hittade dessa och tänkte du kanske ville ha tillbaka. Hoppas du har det fint. NN."

Jo får väl göra de :)

• nnnnnnnn

Definitivt inte anonymt.

Alldeles för läskigt att få hem ett brev med privata saker utan ett meddelande!

Skriv som Linnis92 föreslog.
    Eller något liknande:
    "Jag städade vinden och hittade detta!
    Ha en bra sommar.
    /ditt namn"

• driver28
    nnnnnnnn skrev 2016-06-27 23:11:27 följande:

Definitivt inte anonymt.

Alldeles för läskigt att få hem ett brev med privata saker utan ett meddelande!

Skriv som Linnis92 föreslog.
    Eller något liknande:
    "Jag städade vinden och hittade detta!
    Ha en bra sommar.
    /ditt namn"

Precis! Antingen kommer hon inte sägs någonting eller så får du ett kort artigt tack till svar, eller så har hennes liv förändrats och hon hör av sig mer....

Att hon tar illa upp för att du omsorgsfullt ger tillbaka hennes personliga saker kan du nog glömma.
  • nevermind

Ett ex skickade foton på mig från en resa, nästan tio år efter att vi gjorde slut. Eller så var det hans svartsjuka fru som hittade fotona. De skickades till min syster i internposten då hon jobbar på samma företag som både exet och hans fru. En bild var en nakenbild och syrran bläddrade ju tyvärr igenom bilderna... Jävla sjukhuvud som skickade det där...

Det jag vill komma till är att du absolut inte ska skicka bilderna anonymt!

Okej tack så mycket! :) ska skicka med mitt namn isåfall :)

Svar på tråden Ska jag göra det eller inte?