-
-
Svar på tråden Smal kropp men ingen anorexia
-
Den vanligaste orsaken till det är hypertyreos (alltså motsatsen till hypotyeros).
-
Snabb ämnesomsättning
-
Det är så din kropp är byggd.
Finns många fler som är väldigt smala och kan äta som hästar utan att gå upp i vikt, detta beror på att din kropp har hög ämnes omsättning, vilket betyder att din kropp förbränner energi fortare.
Så det spelar ingen roll hur mycket eller vad du äter. Säger dock inte du ska äta ohälsosamt för det blir skadligt i länden för alla.
Antar du skriver för du har blivit kallas anorektisk.
Skit vad de säger, ta inte illa vid dig, de är bara dumma människor som inte äns vet vad de pratar om :) -
Nej, jag har inte råkat ut för det här själv, utan jag undrar eftersom jag har hört talas om det!Asirna skrev 2016-06-27 19:16:27 följande:
Det är så din kropp är byggd.
Finns många fler som är väldigt smala och kan äta som hästar utan att gå upp i vikt, detta beror på att din kropp har hög ämnes omsättning, vilket betyder att din kropp förbränner energi fortare.
Så det spelar ingen roll hur mycket eller vad du äter. Säger dock inte du ska äta ohälsosamt för det blir skadligt i länden för alla.
Antar du skriver för du har blivit kallas anorektisk.
Skit vad de säger, ta inte illa vid dig, de är bara dumma människor som inte äns vet vad de pratar om :)
-
Jag undrar hur mycket dessa personer äter. De kanske känner det som att de äter som en häst men kanske inte gör det, de kanske äter normalt? Kanske hoppar över måltider ibland? Blir inte så hungriga och snabbt mätta?
-
Okej, du menar att du hört talats om anorexia?Skorpion76 skrev 2016-06-27 19:40:17 följande:Nej, jag har inte råkat ut för det här själv, utan jag undrar eftersom jag har hört talas om det!
Anorexia har jag själv lidit av många år och är som det är känt för, man svälter sig till döds.
Men bara för du är så smal betyder det inte du har anorexia, utan endast att din kropp är byggd på det sättet.
Om du vill veta mer kan du alltid söka upp en läkare som kan förklara detta för dig. -
Ja, anorexia vet jag vad det är, men nu menade jag det att se anoreektiskt ut iutan att ha annorexia. Det var det jag menade ar jag hade hört talas om.
-
Ja, anorexia vet jag vad det är, men nu menade jag det att se anoreektiskt ut utan att ha anorexia. Det var det jag menade att jag hade hört talas om.
-
Min kropp är på det viset.
Nu vid 27 års ålder och efter att ha fött ett barn för 5 månader sedan så ser min kropp "normal" ut som en smal tonåring. När jag faktiskt var tonåring trodde folk att jag hade anorexia och förundrades över hur mycket jag åt.
Min bästa vän var rätt överviktig och vi åt samma saker och umgicks ibland dygnet runt. Så teorin om att jag skulle tro att jag åt som en häst men egentligen ätit väldigt lite, stämmer ej på mig.
När jag var riktigt liten så tog mina föräldrar med mig till läkare för att få det fastställt att jag inte var sjuk på något sätt. Inte för att de var oroliga utan för att när de tog mig till läkare i andra ärenden så fokuserade dessa läkare endast på min vikt.
Var kanske 5 år då, så jag minns bara att de gjorde blodprov. Men jag friskförklarades då. Alltså beror inte min smalhet på någon sjukdom iaf. Utan endast snabb ämnesomsättning. -
Innebär det att det är något fel på din ämnesomsättning? Till exempel att den skulle vara för snabb?Physalis skrev 2016-06-28 09:28:44 följande:
Min kropp är på det viset.
Nu vid 27 års ålder och efter att ha fött ett barn för 5 månader sedan så ser min kropp "normal" ut som en smal tonåring. När jag faktiskt var tonåring trodde folk att jag hade anorexia och förundrades över hur mycket jag åt.
Min bästa vän var rätt överviktig och vi åt samma saker och umgicks ibland dygnet runt. Så teorin om att jag skulle tro att jag åt som en häst men egentligen ätit väldigt lite, stämmer ej på mig.
När jag var riktigt liten så tog mina föräldrar med mig till läkare för att få det fastställt att jag inte var sjuk på något sätt. Inte för att de var oroliga utan för att när de tog mig till läkare i andra ärenden så fokuserade dessa läkare endast på min vikt.
Var kanske 5 år då, så jag minns bara att de gjorde blodprov. Men jag friskförklarades då. Alltså beror inte min smalhet på någon sjukdom iaf. Utan endast snabb ämnesomsättning.