• vantarpaettmirakel

Äl +11 neg 10 mIU / m gravtest - ändå gravid?

Hej!

Är på äl + 11 idag och tog ett testa tidigt test, som ska känna av 10 mlU, men det var helt blankt/negativt. 

Finns det fortfarande en chans att jag är gravid eller är det kört iom att testet var negativt?

• Svar på tråden Äl +11 neg 10 mIU / m gravtest - ändå gravid?
  • Pimpinellan

Absolut! En del får inte plus förrän efter BIM. Jag hade hcg 361 v.4+5 så hade jag kunnat testa flera dar före BIM hade det absolut inte synts på test.

• vantarpaettmirakel
    Pimpinellan skrev 2016-06-27 15:03:03 följande:

Absolut! En del får inte plus förrän efter BIM. Jag hade hcg 361 v.4+5 så hade jag kunnat testa flera dar före BIM hade det absolut inte synts på test.

Tack för svar! Så även om testet ska känna av så lite som 10 mlu så är det inte säkert att man ens har tillräckligt med hcg i kroppen på äl+11 för att testet ska känna av?

Okej. Är det 361 lite? :) 
  • Pimpinellan
    vantarpaettmirakel skrev 2016-06-27 15:45:30 följande:
    Tack för svar! Så även om testet ska känna av så lite som 10 mlu så är det inte säkert att man ens har tillräckligt med hcg i kroppen på äl+11 för att testet ska känna av?

Okej. Är det 361 lite? :) 
    Nej,det år långt ifrån säkert man har så pass mycket hcg i kisset att det går mäta. Via blodprov går det, men det är ju få som tar. 361 är inte för lite, men i nedre kanten och väldigt lågt för att vara jag. Haft 10000, men då var det visserligen två, men senaste graviditeten innan denna 2000 samma dag så då ansågs 361 lite. Fick ta om det 3 ggr till.
  • vantarpaettmirakel
    Pimpinellan skrev 2016-06-27 19:16:33 följande:
    Nej,det år långt ifrån säkert man har så pass mycket hcg i kisset att det går mäta. Via blodprov går det, men det är ju få som tar. 361 är inte för lite, men i nedre kanten och väldigt lågt för att vara jag. Haft 10000, men då var det visserligen två, men senaste graviditeten innan denna 2000 samma dag så då ansågs 361 lite. Fick ta om det 3 ggr till.
    Åh då förstår jag att 361 var lite i jämförelse med vad du haft innan :)

I morse gjorde jag ett nytt test som ska känna av så lite som 5 mlu så nu måste det ju ändå vara kört den här månaden? :( Borde väl ha varit över 5 mlu nu iom äl +12 idag. Vanligtvis brukar jag få spottings på äl +8-9 och mens på äl + 10-11, men nu så har jag varken fått spottings eller mens än (har smort med progesteron, men sist jag gjorde det fick jag ändå spottings på äl +8). 
  • Pimpinellan

Nä,oavsett minus före BIM kan man ändå vara gravid. Chansen finns ända tills mensen kommer. Eller inte kommer! Glad

• DevilsDaughter

vantarpaettmirakel: Vad var det för test som mäter 5mlu? Bara hört 10 som lägst. Hoppas du är gravid men bra ändå att progesteronet funkar även om det nu inte skulle ta sig denna gång. Har också 10 dagars lutealfas.

• vantarpaettmirakel
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 21:31:01 följande:

vantarpaettmirakel: Vad var det för test som mäter 5mlu? Bara hört 10 som lägst. Hoppas du är gravid men bra ändå att progesteronet funkar även om det nu inte skulle ta sig denna gång. Har också 10 dagars lutealfas.

Dessa test, säljs exempelvis på Apotea: www.apotea.se/tidigt-graviditetstest-2-st

Tack! Jag är på äl + 14 nu och fortfarande inte spottings el. mens. tog ett testa tidigt test 10 mlu idag som också är helt blankt... :/  Sist jag använde progesteronkräm fick jag ändå spottings på äl + 8 och mens 1-2 dgr senare. Så förstår inte vfö det helt plötsligt fungerar. Teorier? Vill ju få min mens nu så jag kan få börja med pergotime... Ska jag sluta smörja med progesteron? 

Smörjer du mot din korta lutealfas?
  • vantarpaettmirakel
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 21:31:01 följande:

Finns även här: www.med24.se/tidlig-graviditetstest-2-stk
  • DevilsDaughter

ah där ser man! Nej, jag har inte gjort det, har gått bra ändå. Jag har fyra barn, första barnet tog 1,5 år att bli till, då visste jag inget om progesteronkräm. Tredje barnet tog åtta månader , då var jag nära att beställa men precis när jag hade bestämt mig för att prova så blev jag gravid ändå. 2an och 4an gick snabbare. Är du på ÄL+14 så hade jag nog slutat smörja..

Svar på tråden Äl +11 neg 10 mIU / m gravtest - ändå gravid?