Relation/svartsjuka över sin flickvän.
Hej!
Jag skriver först en varning för alla läsare här som blir intresserade av att läsa detta att jag kan vara otydlig i det jag menar ibland jag skriver så va beredda på det! Tack! Och mycket stavfel men jag ska försöka mitt bästa......
Okej jag börjar med att jag är en kille på 22 år nu och har träffat min första tjej som jag tappade oskulden hos, vi träffades via tinder och det klicka väldigt fort vi vart jättekära, Jag kunde inte sluta tänka på henne hon är verkligen mitt allt kan jag säga... Jag är helt borta av kärlek känner jag. Lite skärmande men jag gillar henne som fan och än idag.
Vi träffades förra året 28 juli 2015 så snart ett år tillsammans.
Vi har bråkat lite smått här o där och är väldigt svartsjuka av oss.....
jag kan säga att jag har inte litat på henne fullt ut även i början av förhållandet om hon verkligen älskat mig men det har också kommit stunder där jag har varit väldigt lugn med henne och känt mig trygg men det går snabbt till att jag slutar lita på henne igen.
jag vet inte riktigt va jag ska göra. Vi bråkar mer o mer, Jag ljuger för henne för att se hur hon reagerar när jag till exempel pratar med en annan tjej eller säger att någon kändis är snygg eller så. För att se om hon blir ledsen.
Det är helt sjukt att göra så jag vet, men jag är osäker i mig själv och måste få hjälp med det på något sätt.
Jag spolar rätt långt framåt i tiden och börjar med en festival vi var på med henne kill kompis som kom från Norrköping, Vi har båda aldrig träffat han och han verkade vara en skön kille och han hade tjej också så det var lugnt.
Både jag och min tjej bor i Stockholm.
Vi träffade hans andra killkompisar också en kille vid namn "Simon" som både jag och min brud kom bra överens med han var snäll och jag såg inget med honom alls.
Efter festivalen så skulle dom alla hem till Norrköping igen och då adda alla varandra på Facebook. Allt var jättebra!
Tills min tjej och Simon började prata märkte jag, Min tjej prata en del om Simon till mig o dom skrev hela nätterna långa med varandra. Då började jag bli svartsjuk och blev nyfiken va som föregår, jag jobbar på vardagarna min tjej är hemma och passar sina hundar hon bor hemma och jag bor själv. Så vi ses på helgerna...
Det började med att våran kontakt när vi inte ses på sms började bli mindre och mer standard saker och säga, godmorgon, godnatt, och lite mer men innan var det mer.
Jag sa till min tjej att jag var svartsjuk och började oroa mig men hon sa att dom är jättebra vänner bara inget mer än det och hon säger att jag är hennes allt oavsett vad.
Jag försökte o lugna mig och lyssna på henne o lita till hundra som man ska göra i ett förhållande... men det eskalerade sig bara mer.
Vi åkte till Norrköping för att träffa på alla som var i Stockholm, Som en relationstripp hon och jag.
Väl där nere så kände jag att dom prata mer o mer och kom närmare och närmare varandra. Jag försökte bara o se det roliga och tycka det var kul att min tjej har en ny bra vän.
jag och Simon kom bra överens vi snacka lite då och då och hade roligt, tills vi båda en gång vid parken som vi var i och drack alkohol och han hade rökt weed eller någonting.
Vi snacka lite fulla han och jag och till slut tänkte han för skoj skull visa en sjuk tjej som hade skrivit till han, som han såg som en rolig grej att visa mig. Jag blev glad och nyfiken på va han hade tänkt o visa mig.
I hans sms såg jag min tjej och det stog "godnatt puss :* <3 <3 <3 " och jag bröt ihop.... jag blev ledsen direkt. Jag vet att om jag hade gjort något sånt mot en annan tjej så skulle inte min tjej tycka det var kul alls. Det bror på lite tror jag hon skulle akseptera och inte men tror inte hon skulle gilla det.
jag frågade på grund av min svartsjuka och att jag var halvt full. Tycker du Simon att det här är okej att skriva till någon man inte är tillsammans med?
han svarade mig vilket jag inte vet om han mena men att det var inte riktigt okej och han tyckte det var konstigt.
jag bröt ihop mer och sa att jag tänker prata med henne om det här nu är det okej med dig Simon???
han sa att du gör som du vill det kan du göra inga problem.
Så jag gick till min tjej rätt full och ville gå o prata med henne och fråga om det var okej.
Hennes försvar var att hon skriver så ibland till alla sina kill kompisar och det har ingen betydelse alls....
Jag frågade om det var okej för mig att göra så. Då sa hon att det beror på vem det är jag pratar med.
jag blev arg och ledsen på samma gång men se försökte och släppa det, ändå det var bara ett sms så tog det inte för hårt.
iallafall det sluta med sen att jag och Simon kommer och snackar igen först om roliga saker men sen om att jag hade pratat med henne.. Helt plötsligt från ingen stans så går han iväg. Och jag blev så förvånad, undrade varför gick han utan att säga något.
aja Jag går till dom andra då istället tänkte jag. Han kanske ville bara vila från vårat prat och det var bra så.
Lite Senare så kommer min tjej och frågar om jag har försökt o ta strypgrepp på Simon.
Jag blev helt chockad och helt förvånad! :O WTF! Nej det har jag verkligen inte gjort. Och jag står för att jag inte gjorde det. Jag blev jätteledsen.
och det vet jag..
Ingen såg något och ingen har något slags bevis alls på det. Det finns bara jag och Simon som vet va som hände så hela händelsen är svart för alla om man säger så.
Iallafall så sa dom som fick höra för jag ville lösa det med han direkt trots alkoholen i kroppen. Att det är bäst och lämna han ifred och släppa det bara och gå o fortsätta ha kul.
jag släppte det för kvällen men var ledsen över situationen. Helt sjukt att någon kan komma på en sån sak. Min flickvän sa också att jag kanske hade fått en blackout och gjort det. Men jag vet att jag inte får såna och har aldrig varit med om något sånt på mina andra fester där jag har varit rätt påverkad.
Det här slår allt jag har varit med om..
Nästa dag när jag vaknar så tänker jag så här för jag dricker inte mycket och mår rätt dåligt hela dagen och är en sån som inte klarar att dricka en dag till.... Så jag skippar och säger att jag vill inte dricka mer men kommer att umgås som vanligt.
Alla blir förvånande och flickvännen med men jag säger bara att jag är som jag är orkar inte mer alkohol.
iallafall så tänkte jag senare på kvällen att ska ta upp detta med Simon i lugn o ro sen igen för att vi ska bli vänner igen. Jag säger till tjejen att jag går och ska försöka prata med honom. För hon är ledsen för det som har hänt.
Jag går fram till han och säger "Simon jag har hört att du har sagt till alla att jag har försökt o ta strypgrepp. Och då från ingen stans hoppar han upp och ber mig fara åt helvete!!! DU TOG FUCKING STRYGREPP!!!! och sen gick han.....
jag blev förvånad igen! chockad över reaktionen och tjej blev mer ledsen. Hon visste inte va hon skulle tro nu alls.
På vägen hem till Stockholm så försöker jag prata med henne och försöka förklara hur jag såg det hela. Hon ville inte prata om det. HOn tror mer på honom att jag tog strypgrepp.
Jag försökte förklara mig hela tiden och var ledsen som bara den. Och det som verkligen brydde mig mest om situationen för ville inte att det skulle bli så här alls.
Men hon ville att jag skulle släppa det och gå vidare bara. Jag har haft svårt med det för dom är fortfarande jättebra vänner och skriver och är väldigt aktiva med att skriva till varandra.
iallafall när vi kom hem blev det lite lugnare, inte helt. Lite bråk här o där men sen lugnt.
Hon skulle nu åka till USA med sin familj. i 2 veckor.
Jag är väldigt svartsjuk över denna kille och jag gillar inte han längre alls för att han ville inte ge det en annan chans att lösa mellan oss.
Så att tjejen och han går ihop och när tjejen säger att han är bästa pollare då blir jag arg och går på henne.
Men när hon kom hem från USA så fick jag veta att dom hade haft ett litet gräl med varandra på sms och han hade tagit bort både mig och sen min brud på facebook och instagram. Jag tyckte det var jättekonstigt men min brud tyckte det var helt okej tydligen på något vis.
Hon brydde sig inte så mycket på hans agerande.
Sen då när min flickvän bestämde sig att åka själv till Norrköping för att hälsa på våran vänn från början. Och dom Andra för vi hade det faktiskt rätt kul.
Så fick Simon veta att min tjej skulle ner till dom och sen då skrev han ett förlåtmedlemande till henne om deras gräl dom hade och dom var nu bästa pollare igen och skrev väldigt mycket med massa hjärtan.
Jag blev då svartsjuk igen och ledsen och modde dåligt, kunde inte sova på nätterna och jag fick bilder i huvudet och mardrömmar.
Sen gick det 2 veckor vi hade det inte så bra. vi skrev mindre och mindre varje dag.... Jag blev ledsen som fan och visste inte vad jag skulle göra. Hon taggar han till o med i massvis med saker på facebook men inte mig ingenting.
Jag skrollar rätt mycket där och ser allt hon gör typ. Inte så jag stalkar för har alltid oavsett vad skrollat o mina dagar haha! beroende framkallande och se va folk gör. Det känns typ bättre då på något vis, jag vet inte. haha iallafall så frågade jag henne varför kan du inte tagga mig också skitroliga sker :D
Hon sa och trodde inte jag var intresserad men jag sa då att det är jag :)
SÅ KÖR LOSS ÄLSKING!
Men nope inget hände och hon taggar bara han igen.
Jag taggar henne i säker men inte så mycket med det.
Och så fort jag taggade min tjej kompis så blev hon ledsen och sur direkt för hon såg det.
i mean comon om man ber någon om en sån enkel sak så ska det inte vara några problem bara göra. punkt, och hon får tagga han hur mycket som helst inga problem! tvärt om, Det ska vara så att man kan inte förbjuda någon att göra så.
Men när man ber om en sak som inte har så stor betydelse eller påverkan då tycker jag att man gör det bara. Som att borsta tänderna haha! :)
iallafall så blev jag svartsjuk där med jag vet. Säger inte att det är fel att hon gör det men tycker det är inte normalt att det ska vara så svårt o inte tagga den man är med också en del.
24 juni fyllde jag 22 år det är för några dagar sen. Hon ville fira mig. För hon hade tänkt och åka till Norrköping för att träffa alla igen en gång till.
Jag sa till henne att varför kan inte vi var denna helgen tillsammans nu när det är midsommar och midsommardagen. Jag vill helst att du är hemma hos mig och vi har mysigt och kan hitta på något för det är ändå min helg liksom. jag ber dig snälla du kan vell åka nästa helg istället.
Men nej hon sa att hon kommer jobba sen efteråt och kommer inte kunna åka dit på ett tag så hon ville satsa att åka nu. Hon fick veta vilken tid sen när hon skulle börja jobbet och det är nu en månad till dess. Jag blev rätt sur! där sprack min födelsedag helg med den jag älskar och ville verkligen just den helgen att vi skulle vara med varandra. Men jag kanske överdriver men jag hade gjort så men aja.......... olika på kanske hur folk ser det.
Lång text jag vet och mycket frågor kanske kommer nu. Och allt är inte med i detalj men är det någon som kan förklara mig om det är något som inte stämmer här eller är det kanske fullt normala saker som kan verkligen hända?????
Jag lägger gärna till mer information senare på historian utan problem men vi börjar så här så får vi se hur långt detta kan ge er läsare....
Tack så mycket!
dunk