Lchf- framgångsberättelser
Hej!
Tänkte börja äta enligt lchf och skulle gärna vilja ha era framgångsberättelser som lite extra motivation:) hur mkt gick ni ner? På hur lång tid? Hur gick det för er? Tack på förhand:)
Hej!
Tänkte börja äta enligt lchf och skulle gärna vilja ha era framgångsberättelser som lite extra motivation:) hur mkt gick ni ner? På hur lång tid? Hur gick det för er? Tack på förhand:)
Bara en nyfiken fråga och absolut inget dömande eller ifrågasättande: Varför vill du bara ha framgångsberättelser och inte bara ärliga berättelse, oavsett om upplevelserna var positiva eller negativa?
Jag gick ner ca 10 kg på ca 6 mån (var inte överviktig men hade onödig extra vikt). Första veckan var jobbig, kände mig dålig. Men sen mådde jag jättebra! Inga energidippar, alltid mätt och man får ju äta supergod mat! Mitt sötsug försvann dock inte helt och jag slutade sen när målet var nått för jag saknade sötsakerna för mycket. Äter nu vanligt men följer principen om att man inte behöver så mycket kolhydrater.
Gick ner 22 kg på fyra månader för några år sedan, har sedan dess fått två barn tätt och är nu på väg ner igen. Har ett par kg kvar till startvikten med första barnet och sen ytterligare några kvar till målvikt men vi får se vad kroppen vill. Jag mår bra, känner mig stark och pigg, går ner i vikt och äter väldigt god mat. Blir inte så mycket bättre än så :)
Jag gick ner ca 10 kg på ett par månader.
Jag är sockerberoende och det var riktigt jobbigt i början. Första veckorna mådde jag rätt dåligt, huvudvärk, yrsel och trött. Men sen vände det och jag mådde toppen! Det enda negativa för mig var att jag inte orkade träna som innan.
Jag började utesluta kolhydrater för ca 4månader sedan först och främst för att få mer kontroll på mitt oerhört låga blodsocker (typ1 diabetiker) Diabetesmottagningen står som fågelholkar då jag nu har långtidssocker långt under det så kallade optimala i princip helt utan känningar, mår bättre än någonsin och har gått ner ca 10-12 kg vilket inte alls var mitt syfte... :) letar nu pepp för att hålla motivationen uppe för att välja rätt då känningarna ändå kommer :)
Jag har gått ner från 124,8 kilo 168 cm lång började den 27/6 Juni idag den 15/7 Juli väger jag 117,9 kilo. Jag kör en vanlig måltid varje dag och resten pulver jag rör på mig och mår toppen. Jag har haft motgångar jag ploppade upp 1,5 kilo som jag gått ner fast jag hållt mig till pulver och en måltid. Det kändes surt att få gå ner dom kilorna igen. . Jag gick ner och jag fortsätter kämpa på bilden i soffan är från innan jag börjarde ta tag i min vikt bilden efter är taget nyligen när jag tagit tag i vikten!
Lycka till med viktnedgången
Jag har gått ner från 124,8 kilo 168 cm lång började den 27/6 Juni idag den 15/7 Juli väger jag 117,9 kilo. Jag kör en vanlig måltid varje dag och resten pulver jag rör på mig och mår toppen. Jag har haft motgångar jag ploppade upp 1,5 kilo som jag gått ner fast jag hållt mig till pulver och en måltid. Det kändes surt att få gå ner dom kilorna igen. . Jag gick ner och jag fortsätter kämpa på bilden i soffan är från innan jag börjarde ta tag i min vikt bilden efter är taget nyligen när jag tagit tag i vikten!
Jag måste även säga att pulver inte för alla! Är du sjuk diabetes måste du rådfråga din läkare innan du börjar med pulver det är inte säkert att du kan äta det pågrund av sockerhalten i. ... ........ Även om man äter efter ett program som går ut på att äta två gånger om dagen pulver och mat resten så är fotfarande sockerhalten hög! Jag har inte diabetes själv men har släktingar som har det därför vet jag hur viktigt det är att man tänker på det . .....
Kan också berätta att jag börjat med lchf igen och har gått ner 5 kg nu på 3 veckor!
Kan också berätta att jag börjat med lchf igen och har gått ner 5 kg nu på 3 veckor!
Jag har gått ner 2 kilo på en vecka (mest vätska med andra ord.) Jag körde lchf på våren, slutade på semestern (ölen ni vet) gick upp jätte mycket i vikt. Testade att hålla koll på kalorier, men nej det som funkade bäst för mig var lchf. Så är igång igen och känner mig friskare i kroppen och inte lika uppsvälld :)