• Anonym (Tilda)

vi som lever med britter... Vad händer nu?

Min man är från Skottland och har uppehållsrätt i Sverige. I morse satte jag kaffet i halsen när jag slog på nyheterna, och nu kan jag inte hjälpa att se framför mig hur han utvisas och våra barn mister sin pappa

Finns det fler här med brittiska partners? Vad tror ni händer nu? Är det värt det att försöka ansöka om uppehållstillstånd innan utträdet, eller blir det ändå ogiltigt då?

• Svar på tråden vi som lever med britter... Vad händer nu?
  • sextiotalist

De har en uppsägningstid på två år och det är många saker som man tagit som självklart som måste diskuteras.

Nåväl. Folk i Sverige levde med britter innan EU också.

• Aniiee

Förmodligen kommer det inte hända ett smack. Det tar MINST 2 år att gå ur EU, och sedan så har Sverige ingen orsak att kicka ut människor som har ett fungerande liv, partner och barn i Sverige bara för att det andra landet går ut ur EU.

UK kommer förhandla om alla sina avtal (eftersom de nu/sen när de gått ur behöver ett avtal för varje land i EU istället för bara ett stort som gäller hela EU), och att de i den processen skulle strunta i att upprätta avtal med sverige är lika med noll.

Det enda som kommer hända nu är att UK kommer slösa en jävla massa pengar helt i onödan.....

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
Svar på tråden vi som lever med britter... Vad händer nu?