• Marten

vilka djur kan du tänka dig att äta?

Efter många år i Kina har jag haft diskussioner i Sverige gällande vilka djur moraliskt och etiskt det är OK att äta ex marsvin, hund, råtta, fåglar, sköldpaddor osv
    Vanliga inslag i kosten i många länder men inte i Sverige.

Vad är er åsikt.

• Svar på tråden vilka djur kan du tänka dig att äta?
  • viseversa

Jag vill inte äta djur som är utrotningshotade tyvärr skiter dom flesta kineser i sånt.

• Haskel
    viseversa skrev 2016-06-24 10:41:23 följande:

Jag vill inte äta djur som är utrotningshotade tyvärr skiter dom flesta kineser i sånt.

Vilka djur avser du?

Marsvin, hund, råtta, och fåglar är knappast utrotningshotade. Inte sköldpaddor som helhet heller.

Personligen är jag öppen för att smaka, det mesta, om jag blev bjuden.
  • viseversa
    Haskel skrev 2016-06-24 10:47:44 följande:
    Vilka djur avser du?

Marsvin, hund, råtta, och fåglar är knappast utrotningshotade. Inte sköldpaddor som helhet heller.

Personligen är jag öppen för att smaka, det mesta, om jag blev bjuden.
    Vad jag skulle kunna äta.
    Marsvin
    Råtta

Vad jag inte vill äta
    Sköldpadda
    Tiger
    Orm
    Hund
    Katt
    Tonfisk
    Mm mm mm
  • S c h n a

Det beror lite på relationen till djuret. Hade hellre ätit en okänd katt framför min egen gris.

Jag vill egentligen inte äta några djur alls men har ingen karaktär.. Mina föräldrar var vegetarianer när jag växte upp men de fick vackert offra djur för min skull, så inte ens då gick det vägen. Jag älskade hästar och var i stallet för det mesta, åt hästkött ändå. Men det skulle absolut underlätta familjemiddagar om jag också blev vegetarian, det skulle det. Onekligen.

• Annelie 76

Så länge det gäller kött och jag slipper tillaga det själv kan jag tänka mig äta det mesta. Mer speciella delar som inälvor, mage, hjärna, ögon, tunga och testiklar vill jag inte ha från nåt djur och inte fisk heller. Särkilt inte om det räknas som delikatess.

• Klickerträna

Skulle inte äta
    Hund
    Katt
    Kanin
    Marsvin
    Hamster
    Råtta
    Orm
    Haj
    Känguru (sånt säljs på citygross, wtf?)
    M.fl

De jag äter/vet att jag ätit
    Gris
    Ox
    Lamm
    Vildsvin(skebab)
    Älg(kebab)
    Höna
    Kyckling
    Kalkon
    Fisk
    Musslor
    Pilgrimsmusslor (äter det inte igen)
    (Jätte)Räkor
    Kräftor
    Hummer
    Bläckfisk (äter det inte igen)
    Gås

• Pimpinellan

Har ingen speciellt gräns, men orm skulle jag inte äta. Inte marsvin heller. F.ö det mesta. Skulle gärna smaka struts, ripa och hjort.

• fluu

Om man bortser från utrotningshotade djur så tycker jag väl egentligen att alla djur ska ses lika. Antingen är alla djur okej eller så är inga det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Tow2Mater

Det mesta utom insektsliknande saker som spindlar etc, om de nu räknas till djur i sammanhanget. Var det ont om mat sulle jag äta min egen hund,

• Scoops

Jag skulle äta alla djur utom mina egna hundar. Det viktigaste för mig är hur de fötts upp och levt (och sen slaktats). Men jag skulle inte käka människokött, människor är äckliga Kräks

• Aniiee

Alla herbivorer, de flesta omnivorer, ytters få carnivorer.

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
Svar på tråden vilka djur kan du tänka dig att äta?