• Thewi

90-talsfest. Kläder, frisyr?

Jag ska på fest med 90-talstema snart och det börjar bli dags att fundera på kläder.. Temat går mer åt grunge/rock så jag kan inte precis komma som Baby Spice;) Jag klär mig varken så nu eller gjorde det på 90-talet så jag kan inte göra det lätt för mig och rota i garderoben..

Några tips på outfits?

• Svar på tråden 90-talsfest. Kläder, frisyr?
  • Duckan

Grunge är enkelt. Rutig flanellskjorta och jeans, båda modell större. Svarta kängor. Borsta inte håret.

• MammaBella

Jeans, rutig skjorta öppen eller knuten runt midjan, vit tröja eller linne gärna kort som visar magen, en ful mössa. Skjorta hittar du nog lätt på second hand

• My Sigma

Vilket roligt tema!

Jag tänker mig Courtney Loves 90-tal med babydollklänning, trassligt hår, utsmetat läppstift och kängor.

• Thewi

Tack för tipsen! tja, allt är lätt om man har koll på det;)
    Men utifrån vad ni skrivit så ser jag helt klart en röd tråd hehe. är dock inte så sugen på att gå och köpa ett par svarta kängor enbart för detta.. funkar tex convere? dom fanns ju iaf helt klart på 90-talet, men det krockar kanske stilmässigt?

• Duckan

Fick rysningar nu när jag tänkte tillbaka på 90-talet. Inte den bästa eran klädmässigt. Jag tillhörde de som magkort tröja i tid och otid. Gah!

• Thewi

Lutar åt något inspirerat av detta. Jag vill dock inte dra på mig en mössa. Någon som har frisyrtips? I värsta fall får det hänga rakt upp och ner i en mittbena, men det känns som att det hade varit kul att göra något =)

Svar på tråden 90-talsfest. Kläder, frisyr?