• Blicka

emmaljunga viking

Är sugen på en emmaljunga viking men är lite fundersam över de små framhjulen. Den verkar ha alla egenskaper jag söker förutom framhjulen. Ni som har vagnen hur fungerar de små hjulen på grus o i snö? Eller finns det passande terräng-/vinterhjul?

• Svar på tråden emmaljunga viking
  • Carambolan

Har inte viking men hade ozone som också har likadana små hjul. Det funkade ok. Snömodd var det värsta, då körde hjulen ihop sig, men det tyckte jag fastnade lika illa även på de stora bakhjulen. Kullersten var också skitjobbigt. I övrigt stötte jag inte på några problem, men hade jag köpt ny vagn idag hade jag valt den modellen med stora svänghjul.

• Lia4

Vi har Emmaljunga super Viking med större hjul. Helt klart bästa vagnen jag haft och jah har haft många ;). Funkade bra i snön i vintras!

• katrinp

Jag har en bekant som jobbar på Emmaljunga. Han sa till oss att viking är bra. Går okej att ta sig fram och så men att super viking är deras bästa vagn. Har själv beställt en sån ;) enligt honom tar den sig fram praktiskt taget överallt.

• Blicka

Tack för svar. Det som lockade med viking var ju framförallt bredden, super viking har ju bättre hjul vad jag sett men då lite bredare. I övrigt gillar jag ergonomiska sittdelar. Idag har vi en bugaboo donkey men efter sommaren kommer nog äldsta inte åka vagn o då tänkte vi sälja den. Hemma har vi en brio race o sambon gillar den o vill inte ha en bredare vagn när vi byter, jag skulle vilja ha en vagn med vändbar sittdel till lillan nu 13 månader, så jag kan se henne, men att hitta en så smal vagn med vändbar sittdel där ryggen inte är för kort verkar ju omöjligt...får kanske kika på super viking o klura på bredden. Eller har ni andra tips?

• Lia4
    Blicka skrev 2016-06-21 17:11:12 följande:

Tack för svar. Det som lockade med viking var ju framförallt bredden, super viking har ju bättre hjul vad jag sett men då lite bredare. I övrigt gillar jag ergonomiska sittdelar. Idag har vi en bugaboo donkey men efter sommaren kommer nog äldsta inte åka vagn o då tänkte vi sälja den. Hemma har vi en brio race o sambon gillar den o vill inte ha en bredare vagn när vi byter, jag skulle vilja ha en vagn med vändbar sittdel till lillan nu 13 månader, så jag kan se henne, men att hitta en så smal vagn med vändbar sittdel där ryggen inte är för kort verkar ju omöjligt...får kanske kika på super viking o klura på bredden. Eller har ni andra tips?

Upplever absolut inte super Viking som bred. Däremot är den rätt lång pga att den går att göra om till syskonvagn på längden. Men som sagt, en underbar vagn! Och jag har haft 17 stycken :)
  • Maddi

De är en ok vagn. Men kan vara väldigt dryg i snö. De fastnar i stänkskydden på hjulen fram och man får peta bort de, går någon meter och samma sak igen. Ett chassi som är dumt byggd.

• Blicka
    Maddi skrev 2016-06-21 21:50:41 följande:

De är en ok vagn. Men kan vara väldigt dryg i snö. De fastnar i stänkskydden på hjulen fram och man får peta bort de, går någon meter och samma sak igen. Ett chassi som är dumt byggd.

Lite som jag befarade... Får kanske vara nöjd med min brio race trots allt.
Svar på tråden emmaljunga viking