• Prokrastinerare

Någon som vet vart man kan köpa en bra axelbands lös bh?

Jag är i desperat behov av en bra axelbandslös bh, ska på brölopp snart och har fortfarande inte vågat köpa en bh att ha under klänningen. Helst så skulle jag vilja ha en bra bustier bh som ger ordentligt stöd (har E kupa, så de vanliga axelbandslösa bharna brukar inte funka) men jag har gett upp på att hitta en, dom verkar vara helt ur modet. Någon som kan rekomendera en bra axelbandslös bh eller plunge bh som ger bra stöd? Också, någon med E kupa som provar en wing bra? Funkade det eller lossnade den direkt?

• Svar på tråden Någon som vet vart man kan köpa en bra axelbands lös bh?
  • elyse

Du kan inte ha genomskinliga band? Sådana finns att köpa separat på bl.a. HM och då till BH:ar med avtagbara axelband. Annars skulle jag gå på en riktig underklädesbutik, förklara läget och låta dem göra jobbet!

• Efraim Barkbit

Kanske på Change. De brukar ha bra alternativ till lite (eller mycket) större byst.

• zbaby

Wonderbra, finns inga bättre! Sitter som smäck fast jag har g-kupa. Brett under bysten och ett magiskt stöd. Åhléns och Twilfit har dem.

• Dollydaffy

En redig underklädesbutik. Jag har köpt min på Triumph. Fick jättebra hjälp av expediten att hitta rätt modell och storlek. Men undvik allmänna billiga klädbutiker är mitt råd och satsa på kvalitet både vad gäller BH och personal. En bra bh-försäljare är värd sin vikt i guld!

• Bergskristall

Tror på wonderbra eller Calvin Klein. De sistnämnda har bra storlekar och bandeau-bh-n är stadig. Wonderbra ser också stabila ut. Jag skulle avråda från genomskinliga plastaxelband, de ser inte bra ut. Jag har jobbat i damunderklädesbutik, dock inte de ovan nämnda märkena men dessa är mina tips. Om du bor i Stockholm - Gustav Melbin på Västerlånggatan i gamla stan är ytterligare en bra butik med bra storlekar och modeller.

• Carambolan

Finns flera på Twilfit och Details :)

Svar på tråden Någon som vet vart man kan köpa en bra axelbands lös bh?