• Anonym (Ledsen)

Missfall eller mens?

Hej

Behöver få ventilera och kanske få något svar.

ÄL visade tydligt och jag hade känning samt flytning. Sen kom snabbt molvärk och ömma bröstvårtor, det som brände i dem.
    Tagit temperaturen och på bim -1 sjönk den 0.2 grader. Jag fick för mig att ta ett gravtest på kvällen så jag pressade ut några droppar urin. Tog med billiga testers sticka. Visade inget, men efter 2 timmar kikade jag igen och då såg jag ett mkt svagt streck. Fick en brun flytning på kvällen. När jag vaknade dagen efter hade jag 2 bloddroppar i sängen och mensen startade sedan. Blödde som en vanlig mens 2 dagar men såg som en tunn slemmig hinna, samt när jag gick på toan kom den som mindre klumpar blod (brukar ha så vid mens)
    Men har inte haft någon värk, mindre än vid annan mens.

Kan det varit ett missfall eller visade testet fel? (var ju efter utsatt tid)
    Vet att det är fantastiskt kroppen sköter om detta men om det var ett tidigt missfall på bim dagen behöver jag kontakta sjukvården?

Haft problem med ägglossning i hela mitt liv men äntligen verkar den fungera, men är ändå ledsen då vi kämpat med detta länge.

Mkt tacksam för svar.

• Svar på tråden Missfall eller mens?
  • Anonym (Omöjligt att veta)

Tycker också att det låter som vanlig mens. Du behöver inte kontakta sjukvården även om det skulle varit missfall, för så tidigt kan sjukvården varken se om det varit missfall eller sätta in åtgärd.

• Anonym (Ledsen)

Tack för svar!

Jag borde aldrig tittat på testet i efterhand. Vet det kan vara fel resultat. Haft mkt gravid symtom ( har barn sedan tidigare ) men tempen var aldrig speciellt hög heller 36.8 som högst. När jag var gravid var den 37.4. Det som talade för missfall var den slemliknande avlånga sträng som gjorde mig misstänksam. Men samtidigt har jag inte ens ont nu vid blödning.

Är 35 år med pco och vill så gärna uppleva lyckan få ett barn till.

• Anonym (Ledsen)

Någon mer?

Prövade gravtest men var negativt idag.

Svar på tråden Missfall eller mens?