• Anonym (Ts)

Vuxna barn som flyttar hem

Min särbos bägge vuxna barn har nyligen flyttat "hem".

Dem är halvsyskon och båda flyttade hemifrån som 18 åringar.

Flickan är 20 och har bott med pojkvännen i flera år, nu letar dom hus och då flyttar hon "hem" under tiden. Varför? Hon betalar ingen hyra varken hos killen eller pappan.

Killen är 26 och kan få eget närsomhelst, men väljer att bo hos pappa.

Dom är inte uppvuxna tillsammans men delar rum för första gången någonsin nu.

Jag tycker det känns märkligt....

• Svar på tråden Vuxna barn som flyttar hem
  • Zaxika

Märkligt som i att du inte kan förstå varför de väljer det?

Eller märkligt som i udda och onormalt?

• buggi

Det är väldigt vanligt och inte på något sätt konstigt. Förstår inte riktigt vad som är märkligt alls men gissar att det helt enkelt stör dig och din vardag.

• Anonym (??)

Vanligt att en 20-åring och en 26-åring delar rum hemma hos sin pappa frivilligt?! Skulle inte tro det...

Håller med om att det är märkligt, minst sagt..,

buggi skrev 2016-06-17 22:10:48 följande:

Det är väldigt vanligt och inte på något sätt konstigt. Förstår inte riktigt vad som är märkligt alls men gissar att det helt enkelt stör dig och din vardag.

• volvo142

Ja jag förstår inte heller hur man vill ha "barn" rollen igen frivilligt när man redan flyttat hem ifrån

• Dixie

att två vuxna personer väljer att flytta hem till sin förälder och då dessutom dela på ett rum, låter ju märkligt - men det är ju ganska lite fakta du delger, det borde ju finnas någon anledning till att de väljer detta? kanske de inte har någon annanstans att ta vägen just nu? du kanske inte har fått reda på alla detaljer........

• Anonym (...)

Det här är anledningen till att jag väljer bort män med "utflugna" barn oxå. Rätt som det är ska de hem igen..

• Anonym (Ts)
    Dixie skrev 2016-06-17 23:08:04 följande:

att två vuxna personer väljer att flytta hem till sin förälder och då dessutom dela på ett rum, låter ju märkligt - men det är ju ganska lite fakta du delger, det borde ju finnas någon anledning till att de väljer detta? kanske de inte har någon annanstans att ta vägen just nu? du kanske inte har fått reda på alla detaljer........

Jag utelämnar detaljer för att inte bli igenkänd. Båda har annat boende.

Kan det vara för att spara pengar? Dom förlorar ju sitt privatliv eftersom dom delar rum. Jag hade hellre bott i en husvagn än hos pappa i den åldern.

Jag måste tillägga dock att jag älskar dessa barn, det är fantastiska människor och jag VILL gärna ha dom hos oss för jämnan.

Men det känns så onaturligt att två vuxna delar rum?
  • Studentpappa

Incest är bäst? Skämt och sido, är det inte så att båda vill spara pengar? Dottern till huset och sonen till något annat? Då är det lätt att bo och äta gratis hos pappa.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Thotis90

Jag är 26 år och flyttade hem till mina föräldrar i början av april p.g.a. separation från min fästman. Jag var arbetslös och hade inte fått hjälp av soc. då jag är deltidsstuderande. De val jag hade var att antingen sluta med studierna som skulle hjälpa mig att komma in på min drömutbildning på universitetet (en dröm sedan 10 år) och få egen lägenhet av soc. eller bo hos mina föräldrar en kort tid för att fortsätta med studierna och uppfylla min dröm. Jag valde det sistnämnda. Mina föräldrar hade innan separationen gjort klart för mig att om jag någon gång behövde så fanns det rum hos dem. 

Jag flyttade hemifrån som 16-åring. Det sista jag ville var att flytta hem igen, men om det kunde hjälpa mig att få uppfylla min dröm istället för att behöva skjuta på den ytterligare några år, så kände jag att det var värt det. Antagningsbeskedet kommer om 3,5 vecka och om jag blir antagen (har statistiken och poängen på min sida) kommer jag flytta om 4 veckor. Då har jag mellanlandat hos mina föräldrar i 5 månader.

Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Thotis90
    Thotis90 skrev 2016-06-18 07:50:58 följande:

Jag är 26 år och flyttade hem till mina föräldrar i början av april p.g.a. separation från min fästman. Jag var arbetslös och hade inte fått hjälp av soc. då jag är deltidsstuderande. De val jag hade var att antingen sluta med studierna som skulle hjälpa mig att komma in på min drömutbildning på universitetet (en dröm sedan 10 år) och få egen lägenhet av soc. eller bo hos mina föräldrar en kort tid för att fortsätta med studierna och uppfylla min dröm. Jag valde det sistnämnda. Mina föräldrar hade innan separationen gjort klart för mig att om jag någon gång behövde så fanns det rum hos dem. 

Jag flyttade hemifrån som 16-åring. Det sista jag ville var att flytta hem igen, men om det kunde hjälpa mig att få uppfylla min dröm istället för att behöva skjuta på den ytterligare några år, så kände jag att det var värt det. Antagningsbeskedet kommer om 3,5 vecka och om jag blir antagen (har statistiken och poängen på min sida) kommer jag flytta om 4 veckor. Då har jag mellanlandat hos mina föräldrar i 5 månader.

Jag menar 3 månader. Jag vet inte hur jag räknade...
    Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Anonym (Ts)
    Thotis90 skrev 2016-06-18 07:50:58 följande:

Förstår och önskar dig lycka till!
Svar på tråden Vuxna barn som flyttar hem