MrFlex skrev 2016-06-18 11:57:27 följande:
//Nä och därför skrev jag "OM hon är förälskad i dig".//
Självklart kan ingen här på forumet veta exakt hur varje individ fungerar. Det bästa vi kan göra är att förhålla oss till "det normala".
I annat fall är det ingen som helt mening att posta eller svara på flertalet saker här på FL.
Kan inte du och Smecker bidra med något vettigt till TS istället för att kapa tråden och hacka på mig? Det hjälper henne föga...
Dessutom finns det en hel del forskning som stödjer mitt påstående att förälskelsen är det mest monogama känslotillstånd för oss människor, fast du kanske vet mer är forskarna?
Det är ju det jag inte håller med om, att hon skulle låta bli att ligga med mannen OM hon är förälskad. Att folk generellt är som mest monogama under en förälskelse är alldeles för generellt och vagt för att kunna användas som någon slags mall för vad just TS crush känner för TS. Relationer är komplexa.
Situationen hör inte till det "normala" heller, det finns ju en redan etablerad relation med i bilden. Det är ju inte frågan om hur troligt det är att en förälskad person drar hem ett ONS eller etablerar en ny relation här, utan om en förälskad person kommer ha sex med en man hon haft en relation med de senaste 10 åren. Om vi ska förhålla oss till det "normala" i det här fallet så är det, förutsatt att hon trivs i den andra relationen med, att den här kvinnan nu kommer ha sex med den man hon haft sex med regelbundet de senaste 10 åren. Och det är i så fall absolut inte ett kvitto på att hon inte är förälskad i TS.
Jag vet inte mer än forskare som forskat på detta men jag vet att forskare visar att det är fullt möjligt att ha flera olika relationer parallellt även om just förälskelsen riktas mot en av personerna. Människor har alla möjliga olika motiv till varför de har sex och relationer.
Och om du gör ignoranta uttalanden så blir du ju ifrågasatt, det får du ju räkna med. Nu är det visserligen vanligt att man tar kritik personligt men det är, trots det, fortfarande inte att hacka på dig. Jag finner det mycket vettigt att ta hål på mononormativa fabler.
Vad som hjälper TS vet vi fö inte förrän efteråt, och dessutom är det individuellt vad man upplever är värst, men om hennes crush nu ligger med denna man så kan det ju lika gärna vara en tröst att det inte behöver innebära att hon inte känner något för TS. För det kan hon mycket väl göra.