Anonym (Ledsen) skrev 2016-06-17 08:37:50 följande:
Hej,
Fick under rul i måndags reda på att vår bebis hjärta inte slog. Skulle varit i v 20 men verkade som att hjärtat slutat slå i vecka 17.
Hade varit på vul i v 7 pga av tidigare MA i höstas och ett kub test i v 14 där allt såg bra ut. I onsdags blev jag inlagd för att föda ut detta barn. Gick under omständigheterna bra men nu kom den värsta chocken.
Vad gör man nu? Ser inget hopp alls för framtiden. Har någon som gått igenom samma fått något utskrivet? Tagit citodon för att kunna sova och tänka på något annat men så fort det går ut så börjar jag gråta och nu är dessa slut.
Så hemskt, så ledsen för dig.
Kommer det att utredas varför det hänt?
Jag har två vänner som varit med om samma sak.
Den ena fick veta att hon bar på Gbs som gör att barnet dör. Hon blev testad kommande graviditeter och avrådd från vissa saker, bada osv. Hon har två friska barn idag.
Den andra fick efter obduktion veta att hon framkallar proppar i moderkakan så barnet mister syre. Hon är nu gravid i v 35 och har fått äta trombyl tror jag för att inte få proppar igen.
Upp på hästen igen! Jag hoppas du får ett svar på varför . Det finns hjälp och det kommer gå bra nästa gång! Du måste tro på det.