• Otit

Vul 7+4 vad såg ni?

Har bokat in ett privat vul när jag kommer vara i vecka 7+4. Anledningen till detta är för att jag har haft bruna flytningar och känner inte att jag kan vänta ända till kub för att få veta om allt är okej. Men min fråga till er som har gjort ett så tidigt ultraljud. Vad såg ni? Såg ni ett hjärta?

• Svar på tråden Vul 7+4 vad såg ni?
  • NollÅtta

Med 1an och 3an  gjorde jag VUL ca v 6+3

Båda gångerna har jag sett tickande hjärta

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Otit
    NollÅtta skrev 2016-06-16 11:15:31 följande:

Med 1an och 3an  gjorde jag VUL ca v 6+3

Båda gångerna har jag sett tickande hjärta

Åh vad skönt att höra! Är orolig för att det ska vara så tidigt att man inte det så mycket. Dom gör vul from vecka 7.0 på den kliniken. Så det borde ju går bra :)
  • Anonym (7+4)

Gjorde nyligen i exakt 7+4 och såg utan problem hjärtat.

• Zamira

Jag gjorde vul i 7+2, och man såg hjärtat picka på tydligt, sen kanske det kan skilja från maskin till maskin, men vi kunde se det utan problem :)

Hoppas på att allt ser bra ut för dig också!

• Otit
    Zamira skrev 2016-06-16 14:36:59 följande:

Hoppas att bilden kommer med!

Tack för svaret! Vilken fin liten böna!!
  • Otit
    Anonym (7+4) skrev 2016-06-16 14:18:34 följande:

Gjorde nyligen i exakt 7+4 och såg utan problem hjärtat.

Tack för svaret! Vad skönt att höra att det går utmärkt att se något då. Vilken lättnad att se ett litet hjärta!!
  • Anonym (7+4)
    Otit skrev 2016-06-16 14:45:45 följande:

Tack för svaret! Vad skönt att höra att det går utmärkt att se något då. Vilken lättnad att se ett litet hjärta!!

Mja, jag skulle göra abort så jag hade såklart föredragit om det inte var tre veckors väntetid och blev tvunget att ske så sent :)
  • Otit
    Anonym (7+4) skrev 2016-06-16 15:55:56 följande:

Mja, jag skulle göra abort så jag hade såklart föredragit om det inte var tre veckors väntetid och blev tvunget att ske så sent :)

Okej! Vad tråkigt att det är sådan lång väntetid. Så ska det absolut inte behöva vara!
  • attan78

Mitt vul 7+3 såg läkaren inte mycket han bara anade att hjärtljudet fanns ???? fick ett nytt vul om 10 dagar... Hoppas så att jag får se ett hjärta då!

• Otit
    attan78 skrev 2016-06-19 18:14:48 följande:

Mitt vul 7+3 såg läkaren inte mycket han bara anade att hjärtljudet fanns ???? fick ett nytt vul om 10 dagar... Hoppas så att jag får se ett hjärta då!

Har förstått att det kan vara väldigt olika. Du kanske är kortare gången än vad du tror. Håller tummarna att det finns ett tickande hjärta!
Svar på tråden Vul 7+4 vad såg ni?