• Anonym (Dotter)

Hur länge kvar?

Hej

Min Pappa har tjocktarms cancer som har spridit dig till levern och lymfarna.

Sista mötet med onkeologen va inte jätteroligt, Pappa hade hoppats på ev lever operation efter cellgift behandling men onkeologen så att Han har tumörer på hela levern och operation är inte aktuellt så de ska sätta in cellgift enbart för att bromsa.

Vi har vetat om cancern I 3 månader men pga hälsoskäl har Han inte börjat med cellgift än.

Jag vill gärna höra andras historier

Vad kan jag förvänta mig? Att Pappa kan leva I flera år med en sån avancerad metastas spridning I levern?

Eller är det mer månader man ska räkna?

Denna sjukdom SUGER och ovetskapen är ocksa jättejobbig

Jag spenderar mycket tid med Pappa men Han blir ju sämre

20kg minskad vikt

Ingen matlust

Hudfärg förandring, inte gul än men missfärgad

Trött men sover mer än någonsin.

Infektioner som aldrig släpper därav cellgift försening.

Jag vill inte att Pappa ska pinas, bara detta som händer nu är jättejobbigt

• Svar på tråden Hur länge kvar?
  • Anonym (Morfar)

Jag beklagar.

Jag har haft en släkting som insjuknade i cancer. Han minskade massor i vikt, orkade inte så mycket och hudfärgen förändrades 1 månad innan han dog.

• Frallan11

Vill börja med att beklaga.

Jag har förlorat båda mina föräldrar i cancer, så jag vet exakt vad du går igenom. Inget man önskar att någon ska behöva uppleva.

Det är omöjligt att säga hur länge din pappa kommer att leva. Men såvitt jag vet brukar det gå fort när cancern satt sig på levern. När min pappa fick sitt besked om levercancer, tog det tre månader innan han gick bort. De tre månaderna mådde han relativt bra, men så gick det jäkligt fort när levern lade av.

Jag vet att det jag skrivit är så jäkla tungt att läsa, men spendera tid med din pappa och prata med honom. Du får gärna skriva till mig om du har några frågor.

Kram på dig.

• Anonym (Dotter)
    Frallan11 skrev 2016-06-15 18:52:31 följande:

Vill börja med att beklaga.

Jag har förlorat båda mina föräldrar i cancer, så jag vet exakt vad du går igenom. Inget man önskar att någon ska behöva uppleva.

Det är omöjligt att säga hur länge din pappa kommer att leva. Men såvitt jag vet brukar det gå fort när cancern satt sig på levern. När min pappa fick sitt besked om levercancer, tog det tre månader innan han gick bort. De tre månaderna mådde han relativt bra, men så gick det jäkligt fort när levern lade av.

Jag vet att det jag skrivit är så jäkla tungt att läsa, men spendera tid med din pappa och prata med honom. Du får gärna skriva till mig om du har några frågor.

Kram på dig.

Tack fina!

Jag vill hellre att det går fort än att Han lider
Svar på tråden Hur länge kvar?