• Kalle0312

Önskar hjälp akut. Lån till ombildning

Hej!
    Jag hyr en lägehnet från Brf. Det var halv år sen när ombildning gjordes där. Nu fick jag veta att lägenhetens marknadsvärde är minst 500.000 mer än den priset jag kan köpa för. Jag vill köpa den och sälja på en gång.
    Problemet är att det bara 3 dagars kvar att köpa den. Jag har ansökt om bolån förra veckan men banken hinner inte att betala ut pengarna i tid.
    Kanske finns en möjlighet att låna pengar snabbt från någon organization eller person och betala stort avgift för sådan tjänst...?
    Mvh,
    Önskar hjälp akut. Lån till ombildning
  • Svar på tråden Önskar hjälp akut. Lån till ombildning
  • Anonym (PEZ)

Vilken bank har du pratat med, vad är det som händer om 3 dagar?

• Kalle0312

17:e juni är Brfs tillträdesdagen. Och eniligt upplåtelse avtalet det är sista dag att erlaga pengarna till Brfs konto.

• zZzZz

Då är det ganska kört då, för det är den 17e idag, och få låna stora belopp med tre dagars varsel är ganska omöjligt, både från bank / låneinstitut ,  samt finns nog ingen privatperson som gärna lånar ut ett par miljoner till en främling :) 

• zZzZz

Då är det ganska kört då, för det är den 17e idag, och få låna stora belopp med tre dagars varsel är ganska omöjligt, både från bank / låneinstitut ,  samt finns nog ingen privatperson som gärna lånar ut ett par miljoner till en främling :) 

• Anonym (PEZ)

Om du bott där ett tag, har du inte blivit informerad om ombildningen tidigare?

Svar på tråden Önskar hjälp akut. Lån till ombildning