bakflyttad vid rul:(
Jag blev nyss bakflyttad från 11 nov till 23e på rul.. Har gjort två ul tidigare , senast v 12 och då har de bara flyttat fram mig.. Blir så rädd. Någon som varit med om detsamma?
Jag blev nyss bakflyttad från 11 nov till 23e på rul.. Har gjort två ul tidigare , senast v 12 och då har de bara flyttat fram mig.. Blir så rädd. Någon som varit med om detsamma?
Har du en riskgraviditet? Varför så många ultraljud?
Har du en riskgraviditet? Varför så många ultraljud?
För mig flyttade dom fram och tillbaka mig tills rutinultra! Har inte vart nåt farligt för mig iaf. Har två veckor kvar nu.
Tror det är svårare att få exakt i början och beror lite på hur duktiga dom är.
+/- två veckor vid rul är helt normalt och inget att oroa sig för! Jag blev bakflyttad en vecka. Trist men sen kom han 9 dagar tidigt ändå. :)
Helt normalt
Embryon/foster växer inte exakt likadant och det kan vara stor skillnad bara dag till dag beroende på vad som just då utvecklingen fokuserar på
Dessutom kan själva ultraljudsapparaten göra att det ser liiite olika ut och minsta mm räknas ju så räknar dom en mm mer eller mindre så kan de ändra dagar
Sen beror de ju på när ägget släppte, hur lång tid de tog att vandra ner, hur snabbt det etablerades och hur snabbt utvecklingen tog fart
Jag är helt säker på att dom kommer flytta fram mitt bf minst 1 vecka då min menscykel är längre än 28 dagar som dom utgår ifrån normalt
Jag har blivit flyttad 10-16 dagar med alla barnen där jag haft koll på äl
Jag har blivit flyttad 10-16 dagar med alla barnen där jag haft koll på äl
Tillbaka eller fram? Det jag inte får ihop är att jag hade äl 21 e feb. Matten går liksom inte ihop. Jag kan inte ha haft äl 29e eller liknande. Hur kan jag då få ett sånt datum .