• Malva2015

bakflyttad vid rul:(

Jag blev nyss bakflyttad från 11 nov till 23e på rul.. Har gjort två ul tidigare , senast v 12 och då har de bara flyttat fram mig.. Blir så rädd. Någon som varit med om detsamma?

• Svar på tråden bakflyttad vid rul:(
  • Malva2015
    Trollemorsan skrev 2016-06-14 09:47:18 följande:

Har du en riskgraviditet? Varför så många ultraljud?

Nej jag har haft missfall innan så jag gjorde ett v 8 och sen kub
  • sasaj

För mig flyttade dom fram och tillbaka mig tills rutinultra! Har inte vart nåt farligt för mig iaf. Har två veckor kvar nu.

Tror det är svårare att få exakt i början och beror lite på hur duktiga dom är.

• gruvan

+/- två veckor vid rul är helt normalt och inget att oroa sig för! Jag blev bakflyttad en vecka. Trist men sen kom han 9 dagar tidigt ändå. :)

• Tess1990

Helt normalt

Embryon/foster växer inte exakt likadant och det kan vara stor skillnad bara dag till dag beroende på vad som just då utvecklingen fokuserar på

Dessutom kan själva ultraljudsapparaten göra att det ser liiite olika ut och minsta mm räknas ju så räknar dom en mm mer eller mindre så kan de ändra dagar

Sen beror de ju på när ägget släppte, hur lång tid de tog att vandra ner, hur snabbt det etablerades och hur snabbt utvecklingen tog fart

Jag är helt säker på att dom kommer flytta fram mitt bf minst 1 vecka då min menscykel är längre än 28 dagar som dom utgår ifrån normalt

• Mika86

Jag har blivit flyttad 10-16 dagar med alla barnen där jag haft koll på äl

• Malva2015
    Mika86 skrev 2016-06-14 14:49:09 följande:

Jag har blivit flyttad 10-16 dagar med alla barnen där jag haft koll på äl

Jo men det som skrämmer är att det är 12 dagar mellan kub och rul. Det är ju liksom inte jag som räknat fram kub datum utan en bm. Gråtit typ hela dagen
  • Mika86
    Malva2015 skrev 2016-06-14 15:20:35 följande:
    Jo men det som skrämmer är att det är 12 dagar mellan kub och rul. Det är ju liksom inte jag som räknat fram kub datum utan en bm. Gråtit typ hela dagen

På kub har jag blivit flyttad ett par dagar o sen resten vid rul
  • Malva2015
    Mika86 skrev 2016-06-14 18:21:51 följande:

På kub har jag blivit flyttad ett par dagar o sen resten vid rul
    Tillbaka eller fram? Det jag inte får ihop är att jag hade äl 21 e feb. Matten går liksom inte ihop. Jag kan inte ha haft äl 29e eller liknande. Hur kan jag då få ett sånt datum .
  • Tess1990
    Malva2015 skrev 2016-06-14 18:36:22 följande:

Tillbaka eller fram? Det jag inte får ihop är att jag hade äl 21 e feb. Matten går liksom inte ihop. Jag kan inte ha haft äl 29e eller liknande. Hur kan jag då få ett sånt datum .

ÄL är bara när ägget släpper, hur vet du de exakt förresten?

Ägget vandrar ju sen ner och sen tar de några dagar innan det etablerar sig och börjar utvecklas och det kan gå långsamt i början

Dessutom kan barnet som individ vara tex. Kortare och då tex. Ha något kortare lårben och då räknas hen som yngre
Svar på tråden bakflyttad vid rul:(