• flow

Letrozol

Hej! Jag och min sambo var och gjorde en utredning på fertilitetsmottagningen och dom sa då att jag har svårt att få ägglossning för att jag har så mycket ägg som trängs att ingen lossnar! Jag har nu käkat letrozol i fem dagar och undrar om det är någon som vet när man får ägglossning efter att man har ätit dom? Jag ska på vul på torsdag 16/6 och kolla hur det blivit efter letrozolkuren.

• Svar på tråden Letrozol
  • Anonym (L)

Jag har ätit Letrezol i fyra omgångar (är nu gravid i vecka 5) och jag har fått ägglossning runt CD 18-19 varje omgång. Det är dock lite olika för olika personer, men gyn kommer kolla om någon äggblåsa vuxit och hur mycket. Äggblåsorna växer mellan 1-2 mm per dygn och ska vara ca 20-22 mm när de släpper (enligt min gyn)

• flow

Oj! Fyra omgångar ???? Gud bevare mig om jag får vänta så länge! Okej, för jag läste på internet att man skulle få ägglossning efter en vecka när man börjat äta dom :p

Det var bra info, hade inte en aning om hur stor dom är när dom släpper :) blev orolig för när man ska ha sex och så vidare så man inte missar ägglossningen :)

Grattis till dig/er och hoppas allt går bra! :)

Anonym (L) skrev 2016-06-13 21:16:22 följande:

Jag har ätit Letrezol i fyra omgångar (är nu gravid i vecka 5) och jag har fått ägglossning runt CD 18-19 varje omgång. Det är dock lite olika för olika personer, men gyn kommer kolla om någon äggblåsa vuxit och hur mycket. Äggblåsorna växer mellan 1-2 mm per dygn och ska vara ca 20-22 mm när de släpper (enligt min gyn)

• Anonym (L)
    flow skrev 2016-06-13 22:04:35 följande:

Oj! Fyra omgångar ???? Gud bevare mig om jag får vänta så länge! Okej, för jag läste på internet att man skulle få ägglossning efter en vecka när man börjat äta dom :p

Det var bra info, hade inte en aning om hur stor dom är när dom släpper :) blev orolig för när man ska ha sex och så vidare så man inte missar ägglossningen :)

Grattis till dig/er och hoppas allt går bra! :)

Vi har som sagt väntat i över två år.. sen ska man ju komma ihåg att man inte blir gravid varje gång man har ÄL.. Beroende på hur gammal man är så är det olika procents chans att bli gravid varje månad.

Gyn rekommenderar att man har sex varannan dag från mensens sista till första dag.. Då vet man att man garanterat inte missar..

Tack. Det hoppas vi också, har redan genomgått två mf så vi hoppas det går vägen nu.
  • flow

Okej, det har vi ju inte haft nu!

Nej så är det ju! :)

Jag har också gått igenom två missfall för 3år sedan så jag vet hur det känns! Håller alla tummar och tår för er! :)

Svar på tråden Letrozol