Pulverdiet 2016
Hej!
Jag är nu inne på dag 20 på min pulverdiet med Modifast. Det är första gången jag provar på pulverdiet. Jag hade kommit till ett läge där jag kände mig desperat... Min startvikt var 125.9 kg och idag är den 119.5 så på dessa 20 dagarna har jag minskat 6.4 kg. Jag känner inget sötsug och tycker att det funkar ok. Jag äter fyra måltidsersättningar per dag. Blandar soppor, shakes, puddingar och bars. Jag lägger även till lite frukt och grönsaker ibland. Idag bytte jag ut en måltid till en kycklingsallad. Magen protesterade efter det och jag blev jättelös i magen...
Nu till mina funderingar... Det står på Modifadt sida att man bara ska köra kuren 3 veckor på egen hand. Om man vill köra längre ska man ha kontakt med läkare. Varför? Detta borde väl vara mkt bätte för mig än allt skräp jag tidigare stoppat i mig?
Nästa fundering...om en vecka åker jag iväg på en resa till USA....Hur ska jag göra? Jag gixar inte att köra pulver där i två veckor och släpa med mig en massa förpackningar... Om jag försöker äta nyttigare och mindre,men vanlig mat..hur klarar magen den omställningen? Kommer jag att lägga på mig alla tappade kilon direkt igen...?