• pulvermamman

Pulverdiet 2016

Hej!

Jag är nu inne på dag 20 på min pulverdiet med Modifast. Det är första gången jag provar på pulverdiet. Jag hade kommit till ett läge där jag kände mig desperat... Min startvikt var 125.9 kg och idag är den 119.5 så på dessa 20 dagarna har jag minskat 6.4 kg. Jag känner inget sötsug och tycker att det funkar ok. Jag äter fyra måltidsersättningar per dag. Blandar soppor, shakes, puddingar och bars. Jag lägger även till lite frukt och grönsaker ibland. Idag bytte jag ut en måltid till en kycklingsallad. Magen protesterade efter det och jag blev jättelös i magen...

Nu till mina funderingar... Det står på Modifadt sida att man bara ska köra kuren 3 veckor på egen hand. Om man vill köra längre ska man ha kontakt med läkare. Varför? Detta borde väl vara mkt bätte för mig än allt skräp jag tidigare stoppat i mig?

Nästa fundering...om en vecka åker jag iväg på en resa till USA....Hur ska jag göra? Jag gixar inte att köra pulver där i två veckor och släpa med mig en massa förpackningar... Om jag försöker äta nyttigare och mindre,men vanlig mat..hur klarar magen den omställningen? Kommer jag att lägga på mig alla tappade kilon direkt igen...?

• Svar på tråden Pulverdiet 2016
  • Carina7907

Hej!
    Det fungerar att gå ner i vikt med modifast, men du kommer att gå upp igen. Jagg har ett mer hållbart concept där du äter 2 shake om dagen och enligt matschema resten. Jag har nu gått ner 16kg på 12 veckor och är lyrisk och vill gärna hjälpa andra till bättre hälsa. Hör av dig om du vill höra mer, garanterade resultat noch en hållbar livsstil. Har själv provat modifast tidigare och andra och aldrign lyckats. Men denna gången finns ingen återvändo har lärt mig allt om kosthållning. Hoppas vi hörs

• LV2

När man enbart äter pulver som näring påverkas din kropp under en längre period ska en läkare vara inkopplad för att kontrollera ditt blodtryck blodsocker m.m jag äter också pulver och en vanlig måltid varje dag det fungerar utmärkt. Jag startade min vikresa den 27/6 Juni 168 cm lång ned vikr 124,8 idag den 15/7 Juli väger jag 117,9 kilo. Om du vill ha med dig pulver till USA ta ur påsarna ur kartongerna om du ska gå på mat ta det lugnt så du inte får ont i din mage. Självklart kan du äta nyttigare och röra på dig förmodligen går du upp några kilon det gjör man i början när man går på mat igen. Gjör det som blir bäst för dig lycka till.

Svar på tråden Pulverdiet 2016