• snuset

Kan man få höga skulder för "prenumeration på tidningar?

Hej! vaknade 7 på morgonen med värsta ångesten, helt bakis då jag kom på att jag av någon j*vla anledning tog del av något erbjudande från Dagens Industri. Jag vet inte exakt vad det var men det var någon "prova 3 plus artiklar gratis" grej och jag gjorde det och fyllde i email uppgifter (vad jag kommer ihåg). lämnade inte bankuppgifter/prsn-nr eller något liknande vad jag minns. 

Jag fick ett mail ganska nyligen där det stod "vill du som provat våra tidigare plusartiklar fortsätta med vårt nya paket DI plus mm". Innan (i november) fick jag ett mail om inloggningsuppgifter efter att  jag fyllt i mina uppgifter. 

Till saken: Är det någon som har "råkat" prenumerera och sedan fått värsta fakturan/kostnaden att betala? Eller är det någon som har varit med om något liknande tidigare?

• Svar på tråden Kan man få höga skulder för "prenumeration på tidningar?
  • snuset
    PS: Undrar verkligen då man inte vet vad det finns för lurendrejerier.. här kommer lite mer av första mailet: 
    "Upplev mer med Di:s digitala värld
    Välkommen till Di:s digitala utbud. Genom att logga in med dina inloggningsuppgifter som finns nedan kan du utforska alla digitala tjänster som Di erbjuder. Låt våra prisbelönta journalister ge dig fördjupad kunskap om affärslivet, och få tips för bättre affärer både privat och i jobbet. 
    I vårt digitala utbud ingår:
    ? Tidningen digitalt i sex dagar i mobil, läsplatta eller dator. 
    ? Morgondagens nyheter redan kvällen innan. Läs nästa dags tidning från kl. 21 kvällen före.
    ? Tillgång till alla våra artiklar på di.se. När du vill, var du vill. "
  • Nyfikna72

Dagens industri hör väl inte till världens billigaste tidning att fortsätta prenumerera på......så man lär ju säga upp prova på i god tid.

• snuset
    Nyfikna72 skrev 2016-06-11 19:01:15 följande:

Dagens industri hör väl inte till världens billigaste tidning att fortsätta prenumerera på......så man lär ju säga upp prova på i god tid.

Det är just det jag undrar, det var ju "bara" någon prova på grej så den borde väl sägas upp automatiskt? Så man borde ju ha förnyat den ifall man fortfarande skulle prenumerera.
    Finns det någon med koll som prenumererar på Dagens industri???
    Så här lyder det andra och sista mailet jag fått:

"
    Få en bättre läsupplevelse!

Just nu har du som tidigare provat våra låsta Plus-artiklar chans att fortsätta läsa alla Plus-artiklar på Di.se med vårt nya paket Di Plus för endast 1 kr. Vill du få en ännu bättre läsupplevelse rekommenderar vi Di Extra för endast 29 kr." 

• Nyfikna72

Finns säkert fortfarande prova på pren som löper på automatiskt till ord pris om man inte säger upp den. Man lär nog läsa villkoren så man vet säkert och inte bara antar.

• Ellie

På deras hemsida står (under prenumerationsvillkor):

En digital prova på-prenumeration övergår vid periodens slut automatiskt till en löpande prenumeration till ordinarie pris såvida du inte säger upp din prenumeration sju (7) dagar innan prova på-periodens slut.
    www.di.se/pren/prenumerationsvillkor/

Det verkar ju som att det du hade i november är avslutat - annars skulle du inte fått mail om att prova på nytt. Det skall annars betalas månadsvis - antingen kommer fakturor eller så dras det med autogiro.
  • Anonym (??)

Varför i hela friden ringer (eller mailar) du inte Dagens industri och kollar upp det istället för att skriva här? Så kan du ju passa på att säga upp det samtidigt..!

• snuset
    Ellie skrev 2016-06-11 20:57:35 följande:

På deras hemsida står (under prenumerationsvillkor):

En digital prova på-prenumeration övergår vid periodens slut automatiskt till en löpande prenumeration till ordinarie pris såvida du inte säger upp din prenumeration sju (7) dagar innan prova på-periodens slut.
    www.di.se/pren/prenumerationsvillkor/

Det verkar ju som att det du hade i november är avslutat - annars skulle du inte fått mail om att prova på nytt. Det skall annars betalas månadsvis - antingen kommer fakturor eller så dras det med autogiro.
    Huuff, då kan man pusta ut, hittade inga fakturor eller nånting. tack för att du tog din tid! :) 
Svar på tråden Kan man få höga skulder för "prenumeration på tidningar?