• Drömsandra

Cerazette gett minskad mjölkproduktion?

Jag har nu under 1.5 vecka ätit cerazette på barnmorskans inrådan. Vårt barn är 8 v men då han inte ammar på fem timmar under natten känns amningen inte som fullgott skydd. Sen jag började med cerazetten har jag upplevt att min mjölk har börjat sina. Han har varit mer missnöjd vid bröstet och frustrerad. När jag försökt pumpa ur har det inte kommit hälften av vad det tidigare gjorde. Min fundering är därför om mina piller kan ha påverkat. Någon med erfarenhet av det här??

• Svar på tråden Cerazette gett minskad mjölkproduktion?
  • fantasy06

Min barnmorska sa att p-piller kan minska mjölkproduktionen så ja det kan vara så att det är pillerna som gjort det.

• Drömsandra

Det konstiga är att det står att cerazette inte ska påverka produktionen. Därför jag undrade om någon mer har upplevt på samma sätt.

Slutade äta igår för att se. Lite skillnad har jag märkt men han känns fortfarande lite missnöjd. Rätt eller fel så har han fått ersättning även ikväll. Min förhoppning är att sluta med det inom en/ett par dagar.

• Rocket Mania
    Drömsandra skrev 2016-06-09 22:33:34 följande:
    Det konstiga är att det står att cerazette inte ska påverka produktionen. Därför jag undrade om någon mer har upplevt på samma sätt. Slutade äta igår för att se. Lite skillnad har jag märkt men han känns fortfarande lite missnöjd. Rätt eller fel så har han fått ersättning även ikväll. Min förhoppning är att sluta med det inom en/ett par dagar.
    Det är förstås väldigt individuellt men för mig minskade produktionen direkt. Jag slutade äta och fick igång produktionen igen.

Sedan är nog ditt barn i en ökningsperiod just nu också. Eller lär komma in i en när som helst.
Svar på tråden Cerazette gett minskad mjölkproduktion?