• Anonym (Ärrad för livet)

ärrad för livet, få ett avslut

Min mammas förra make, min lillebrors pappa.
    För 16 år sedan var vi offer för denna man. Han misshandlade min mamma, lät oss barn se på. Han har gett oss men, magont av tanken på honom och djup sorg för allt han gjort oss. Skadat oss barn, framförallt mig för all framtid.

Nu i vår.. Äntligen så har han fått det straff han förtjänar. Misshandel av två pensionärer, rån och drogpåverkad.

Löpsedlarna skyltades vart jag än gick. Att inte vilja gå ut. Det illamåendet.. Den rädslan. Den hämndlystna känslan.

Nu vill jag hälsa på honom i fängelset och få ett avslut. Jag vill att han ska se mig en sista gång. Höra mig berätta vilket liv han fått mig utstå. Hur han fått mig må.. Hur dåligt jag mått i 16 år och hur många fler år jag kommer få bära på dessa minnen.
    Skulle det vara fel att hälsa på honom i fängelset?

• Svar på tråden ärrad för livet, få ett avslut
  • Anonym (Mia)

Varför ge han så mycket makt?

Nä, glöm idioten och gå vidare i livet!

• Anonym (Gör det inte)

Var rädd om dig och se till att du får ett avslut som du förtjänar - utan honom. Har han hållit på i så många år så saknar han tyvärr den empatin och förståelsen för andras känslor som du antagligen hoppas på att han har om du berättar allt du bär på. Han livnär sig istället på din smärta och rädsla för honom, så för att han inte ska få göra dig illa mer så måste du hålla dig borta från honom och ha noll kontakt. Om du är arg och ledsen, skriv brev om hur du känner och släng dem när du är redo eller skaffa en kurator/psykolog som du kan slänga ur alla dina känslor på. Men vad du än gör, hälsa inte på honom i fängelset!
    Ta hand om dig <3

• Vivirioba

Han kommer förmodligen inte bry sig eller vilja se dig. Skapa ditt eget avslut. Jag skulle rekommendera att du skriver ett brev istället. Då kan du få allt sagt son du vill ha sagt. Kanske han läser kanske inte men det är inte det viktiga. Utan poängen är att du ska få ut allt du hållit inom dig.

• Duskiz

Va med om samma sak och jag säger bara såhär följ ditt hjärta. Om du mår bättre att få ett avslut på detta sättet så tycker jag du ska göra det. Och inte lyssna på varandra säger pga att detta bara är ett val du kan ta för att kunna gå vidare.

• Anonym (Erfaren)

Gör det inte. Han kommer inte bry sig och du kommer må sämre när du går därifrån.

• Anonym (Rose)

Han är väl inte värd att må så dåligt av?Gå istället vidare med livet,ha noll kontakt med honom.Mår du väldigt dåligt ta hjälp av terapi/psygolog .Lev livet !

Svar på tråden ärrad för livet, få ett avslut