• tomcruiser

Vill du ha gratis rådgivning för småbarnsföräldrar?

Hej!

Vet själv, som pappa till 3 småbarn (tvillingar på 3år och bebis på 8mån) att livet med småbarn kan vara extremt utmanande och tufft. För alla parter.

Det finns många stunder då man verken vet ut eller in och skulle vilja "kasta in handduken". 

Dom stunderna önskar jag det fanns någon utomstående i samma eller snarlik situation att bolla med, live, här och nu.

Skulle därför vilja skapa en plats dit man kan vända sig för att få hjälp med hur man kan tackla frågor och utmaningar som dyker upp i livet med småbarn.

Tänker mig själv en app, likt Snapchat, som kan hjälpa oss småbarnsföräldrar att tillsammans tackla livet efter barnfödelsen. 

Mer konkret tänker jag mig att via en video-chat-app att du kan en ställa din fråga eller bara prata ut och andra användare kan sedan skicka dig ett svar eller kommentar, direkt i mobilen för att hjälpa dig att tackla vardagen som småbarnsförälder. Se den bifogade skissbilden nedan för att få en bättre bild av appen.

Skulle därför vilja höra med er ifall även ni skulle vara intresserade och ha nytta utav en sådan app?

Eller har ni kanske egna tankar kring någon annan tjänst som skulle hjälpa dig att tackla vardagslivet?

• Svar på tråden Vill du ha gratis rådgivning för småbarnsföräldrar?
  • Alexi

Fast varför? Forum som familjeliv finns. Bvc finns. Kompisar, kollegor, släktingar finns. Har inget behov av fler tyckare.

Det jag saknar är någon som faktiskt vet, som faktiskt kan. Vi var på familjestödet i kommunen till exempel förra året, det gav oerhört mycket. För då är det en utbildad och erfaren person som verkligen ger konkreta kunskaper och råd.

• Långbenopluto
    Alexi skrev 2016-06-08 16:04:41 följande:
    Fast varför? Forum som familjeliv finns. Bvc finns. Kompisar, kollegor, släktingar finns. Har inget behov av fler tyckare.

Det jag saknar är någon som faktiskt vet, som faktiskt kan. Vi var på familjestödet i kommunen till exempel förra året, det gav oerhört mycket. För då är det en utbildad och erfaren person som verkligen ger konkreta kunskaper och råd.
    Precis min åsikt.
  • Maddi

Jag håller med förhående. Jag förstår inte heller varför. Hade det varit innan internet så ja absolut skulle de vara fantastiskt.

Men nu finns de olika forum, slutna grupper på facebook, 1177 osv.

Isåfall skulle personen vara väldigt allmänbildad i allt och djupgående med otroligt mycket kunskap som berör väldigt många människor. Och jag tror inte att den människan finns eftersom de ska bygga på fakta och inte vad man själv tycker.

• Carambolan

Nä, det är för att både få och ge såna råd som jag hänger på Familjeliv och i Facebookgrupper.

• tomcruiser

Härligt! Tack för bra input.

I jämförelse med befintliga webb-forum och facebookrupper etc. så var väl egentligen tanken, tillgängligheten och smidigheten som en app i mobilen kan ge. Men som ni säger, det är kanske inte tillräckligt - utan då finns det ett större värde av att ha direkt access till professionell hjälp i mobilen istället.

Svar på tråden Vill du ha gratis rådgivning för småbarnsföräldrar?