bleka tänder med kokosfett
Någon som testat och vet om det fungerar? Har hört att tandläkare rekommenderar det och har tänkt testa!
Någon som testat och vet om det fungerar? Har hört att tandläkare rekommenderar det och har tänkt testa!
På vilket sätt bleker det tänderna??
Vad jag förstått så kan kokosolja inte bleka tänderna, bara polera bort smuts som redan finns på tänderna och på så sätt göra dem vitare. Du får väl testa, men låter hemskt att gurgla kokosolja 10-20 min varje morgon.
Kallas oilpulling. Man gurglar inte utan sköljer oljan fram och tillbaka mellan tänderna. Ska vara väldigt effektivt och bra för tänder och tandkött. Har hört om folk som blivit av med tandsten bland annat.
Kallas oilpulling. Man gurglar inte utan sköljer oljan fram och tillbaka mellan tänderna. Ska vara väldigt effektivt och bra för tänder och tandkött. Har hört om folk som blivit av med tandsten bland annat.
Funkar suveränt att köra oilpulling på tänderna. Mina ser jätefina ut men det brukar bli att jag mest gör det på kvällen då jag har lite mer tid. så länge man får in rutinen så funkar det galant sen. Jag använder denna kokosolja som är fairtrade, kallpressad och ekologisk. www.naturesbeauty.se/kroppsvard/31-kokosolja-kallpressad-.html