Varför har man inte lånelöfte innan?!
Jag och min sambo är med i en budgivning.
Vi var på privat visning i torsdags och sedan var det den stora visningen dagen efter. Mäklaren hörde av sig igår och kollade om man var intresserad.
Vad vi fick veta då var det vi och en annan. Den andra hade redan lagt bud, och vi började buda. Det slutade med att vi att vi sedan kl 13 igår haft högsta budet.
Vi ringde mäklaren efter att vi inte hört något på 3-4 timmar. Hon sa att hon skulle ringa runt till de andra som kan vara intresserade och säljaren. Hon lovade att ringa antingen igår kväll eller idag på förmiddagen..
Efter att vi inte hört något efter kl 14 ringde vi. Vi fick då till svara tt vi inte kan avsluta budgivningen pga 2st andra par är intresserade men att de inte har fått lånelöfte än och ska prata med banken idag...
Seriöst! Varför har man inte sådant klart innan man börjar kolla hus?! Annars vet man ju inte i vilken prisklass man kan kolla på... 1,5 miljon eller kanske 3 miljoner?..
Blir sååå irriterad för att nu ska man behöva sitta med ont i magen och nervös ännu längre för att folk inte kan vara förberedda i tid..
Är det bara jag som stör mig på sådant?