Svårt att sluta med välling vid läggdags
vid vilken ålder är det lagom att sluta med välling vid läggdags? min 2,5 åring får välling när han ska sova inför natten..
vid vilken ålder är det lagom att sluta med välling vid läggdags? min 2,5 åring får välling när han ska sova inför natten..
Det är inte alls dumt med välling vid sovdags. Viktigt dock att du stoppar tandborsten i munnen innan han somnar.
Min dotter fick välling tills hon fyllde fyra år, hon älskade det! Några månader innan hon skulle fylla fyra så började vi förbereda henne på att hon skulle bli stor och inte få välling i nappflaska något mer, men vi erbjöd henne välling i kopp. Men det har hon aldrig gillat.
Sonen fick sluta straxt efter 3 år efter som han kissade i sängen om han drack välling när han skulle sova.
Jag fick höra att välling kan du ge hur länge som helst men att det dåliga var nappflaskan och problemet med att borsta tänderna efter vällingen.
Min dotter fick välling tills hon fyllde fyra år, hon älskade det! Några månader innan hon skulle fylla fyra så började vi förbereda henne på att hon skulle bli stor och inte få välling i nappflaska något mer, men vi erbjöd henne välling i kopp. Men det har hon aldrig gillat.
Sonen fick sluta straxt efter 3 år efter som han kissade i sängen om han drack välling när han skulle sova.
Jag fick höra att välling kan du ge hur länge som helst men att det dåliga var nappflaskan och problemet med att borsta tänderna efter vällingen.
Mitt barn är fyra år och får fortfarande välling vid läggdags. Har inga planer på att sluta med det. Ett av mina större barn slutade självmant vid 5 år. Borsta tänderna efter gör vi inte heller. Tandläkaren sa att så länge man är noga med tandborstning 2 gånger om dagen och låter tänderna vila mycket och efter morgontandborstningen minst 2 timmar och ingen småätning under dagen så är det ingen större fara.
Ingen har haft hål vill jag tillägga. Felfria tänder.
Min flicka är 21 månader, och har slutat med välling innan läggdags. Periodvis ville hon inte ha, och mot slutet tramsade hon massor med flaskan, ville hälla ut i soffan, allt annat än att dricka. Så vi provade att ta bort den, och hon har inte saknat den. Vi äter middag 17.30, och sen är det dags för nattning runt 18.30.
Min flicka är 21 månader, och har slutat med välling innan läggdags. Periodvis ville hon inte ha, och mot slutet tramsade hon massor med flaskan, ville hälla ut i soffan, allt annat än att dricka. Så vi provade att ta bort den, och hon har inte saknat den. Vi äter middag 17.30, och sen är det dags för nattning runt 18.30.
Vad är det som är dåligt med nappflaska, skadligt, ger framtida problem etc?
Min grabb drack ur flaska tills han var ungefär fem-sex år. Inga framtida men, inga bettfel, inga hål tänderna, ingen övervikt etc
Kommer bara ihåg att tandläkaren och BVC gav råd att slura med nappflaska, så då gjorde vi det. Tyckte ändå hon började bli lite stor för flaskan så analyserade nog inte detta vidare.