• Annika 135

Kanarieöarna

När min man fyller 70 år skulle vi vilja fira med en resa till Kanarieöarna
    Han fyller i Februari månad
    Undrar om någon vet hur vädret är då ? Vilken av öarna man åker mest
    till Ska bara bli vi två med middag  Vad finns att göra mera?

Hoppas någon kan lomma med tips!!!!!

• Svar på tråden Kanarieöarna
  • jps

Jag är "bara" 48, men jag har varit på Gran Canaria två  gånger med fru och svärfar (ca 80).
    Han uppskattade i allafall att vi hyrde bil och åkte upp efter bergsvägarna, väldigt vackra vyer och trevliga små restauranger lite överallt.
    Vi har varit där i februari och tidigt mars, fint väder bägge gångerna, dvs. man kan utan problem gå runt med badbyxor på stränder på södra sidan på ön.

Annars så finns ju hotellet Playa del sol i Las Palmas för de som vill dansa efter svenska dansband och Playa Del Ingles med sitt nöjesliv.

I vilket fall så rekommenderar jag att man hyr bil, det är väldigt enkelt att köra där och relativt lugn trafik, även inne i Las Palmas.

Om jag själv får tycka så är ön väldigt pensionärsanpassad, såg i princip inte ett enda barn på de två gånger vi var där..

• jps

Äh, förlåt mig, Playa del sol ligger inte i Las Palmas, det ligger också vid nöjesområdet i Playa del ingles.
    Tänkte på ett annat ställe i Las Palmas där de varje kväll körde svensk musik med ett par svenska musiker, kommer dock inte ihåg vad det heter längre.

Svar på tråden Kanarieöarna