Problem vid medlånare
Hej, min vän och hennes ex har ett billån som varje månad betalas av, där min vän står som medlånare. Men när dom gick isär behöll han bilen och låter min vän betala varje månad. Men min väns ekonomi är väldigt ostadig eftersom hon pluggar och är ensamstående, så de blir varje månad svårt att endast klara sig utan betalning av bilen. Hur som helst så vägrar han betala bilen och säger att de är min vän som ska betala. Hon kan ej sluta betala heller för hon vill inte få en prick hos kronofogden, men han bryr sig ej för han har redan prickar och anmärkningar hos kronofogden. Och min vän kan inte heller "få" ha bilen som sin eftersom den står på honom (han vägrar att ge henne bilen).
Hon har även försökt prata med någon som vill ta hennes plats som medlånare men de är ingen som vill de eftersom alla vet att han är en idiot.
Så kort och gott betalar altså hon en bil som hon inte har, och kan inte göra något åt det. Men jag tycker att de borde finnas någon annan lösning på detta, och därför vänder mig hit. Tack på förhand