• MariaLinnea

Vilket/vilka namn är finast?

Vilket namn tycker ni är finast av dessa? Upplever ni något namn mer mediokert eller högklassigt än de andra? Jag gillar Ingrid, Lovisa och Sofie bäst. Min man föredrar Anna och Astrid, då han tycker att Lovisa är för vekt, Sofie tycker han låter rumphugget(sofia är upptaget ) och Ingrid för hårt och låter konstigt på engelska.

Jag tycker att Ingrid är mjukare än Astrid och Anna är fint, men hade hellre valt det som andranamn, Namnet får gärna låta kungligt. Killnamn föredrar vi namn som Oscar, Gustav och Erik, men mycket svårare med flicknamn tycker jag. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket/vilka namn är finast?
  • E87

Vi har extrakt samma smak :) vi har också Oskar, Erik och Gustav som pojknamn. Ingrid och Astrid va på tapeten när dottern föddes. Nu lutar det åt Anna eller Klara om det blir en tjej :)

• MariaLinnea
    E87 skrev 2016-06-06 10:03:58 följande:

Vi har extrakt samma smak :) vi har också Oskar, Erik och Gustav som pojknamn. Ingrid och Astrid va på tapeten när dottern föddes. Nu lutar det åt Anna eller Klara om det blir en tjej :)

Vilket namn valde ni till första flickan? :)
  • E87
    MariaLinnea skrev 2016-06-06 10:10:16 följande:
    Vilket namn valde ni till första flickan? :)
    Hon heter Ida :) därför går Ingrid och Astrid bort för oss då vi inte tycker namnen passar ihop med resten av familjen. Nu lutar det mest åt Erik eller Anna :)
  • annieh897

Lovisa är vackert och låter som ett riktigt drottningnamn. Sofie låter minst kungligt. Ingrid och Astrid är fina men lite hårdare. Anna känns lite anonymt.

• MariaLinnea
    E87 skrev 2016-06-06 11:11:01 följande:
    Hon heter Ida :) därför går Ingrid och Astrid bort för oss då vi inte tycker namnen passar ihop med resten av familjen. Nu lutar det mest åt Erik eller Anna :)
    Ida är också sött:) Både Anna och Erik är väldigt fina namn tycker jag. Erik hade vi som nr 1 på listan på pojknamn :)
  • fluu

Astrid får jag ta, det är ett av mina absoluta favoritnamn. Alla namnen är jättebra, fina och gångbara. Det enda namn jag inte riktigt gillar är Sofie(däremot tycker jag mycket om Sofia), det låter lite snipigt och mesigt. Eller så har jag bara dåliga erfarenheter av namnet.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • charlie00

Gillar alla namn, Sofie är väl ingen större favorit dock. Sofia däremot är jättefint! La min röst på Astrid.

• Duckan

Röstade på Ingrid, men jag tycker väldigt mycket om Astrid också.

• Cilla93

Alla är fina, Ingrid är mitt favoritnamn men även Astrid och Lovisa finns med på listan. Håller med dig om att Astrid låter hårdare än Ingrid. Ingrid är perfekt enligt mig, både vackert/ljuvt men samtidigt kraftfullt.

Jag gillar era förslag i den här ordningen:

Ingrid

Astrid

Lovisa

Anna

Sofie

• DenNamnbitne

Åh vilka fina namn på listan, svårt att välja! Alla de här namnen är namn som man hajar till lite när man hör och tänker, vilka tjusiga namn!

Sofie och Astrid är tjusiga men inga personliga favoriter

Ingrid, Lovisa och Anna är charmiga, unika och starka namn alla och jag älskar dem ungefär lika mycket men Anna fick min röst tillslut.

• ElsaLuvan

Astrid ÄR väldigt hårt.

Anna är så himla mesigt, fattar inte hysterin över detta namn. Alla verkar vilja döpa sina barn till det nu.

Sofie passar inte in bland dessa namn. De andra känns mer som gamla och fina svenska namn medan Sofie känns som nån fransk grej.

Svar på tråden Vilket/vilka namn är finast?