• Agdaa

Husbil

Hej!

Jag funderar på att prova det här med husbilslivet nu i sommar men är lite feg för att köpa en så jag tänkte kanske hyra en först för att testa. Nån som gjort så el är det bättre att bara köra o köpa en själv. Det är ju ganska dyrt (o verkar svårt att hitta nån som hyr ut) så kanske lika bra o skaffa en nu. Men så är jag ensam o vet inte hur man gör med allt elladdning, toatömning o allt som kan hända med bilen ändå så vad är era tips?

• Svar på tråden Husbil
  • K med lilla E

Vi lånade en husbil för några år sen, vi är två vuxna och ett barn. Vi gör aldrig någonsin om det. Den som fick sitta inne i själva husbilen under färd satt obekvämt och blev illamående.

Och när man väl hade baxat in bilen på en campingplats (vilket INTE är någon baggis) och pallrat upp den så att den står rakt och stadigt så får man ju stanna ett tag på samma plats och ska man ta sig någonstans så är cyklar ett måste att ha med sig. Har man en vanlig husvagn så låter man ju den stå kvar och kan göra utflykter/handla etc mycket lättare.

Men det där är säkert en smaksak, men för oss blir det aldrig mer en semester med husbil.

• Fia 28

Har du aldrig varit ut med husbil tidigare så låter det som lite stort hopp att gå och köpa en. Du borde nog hyra först för att se om det är något du ens gillar.

Väldigt många husbilar har obekväma stolar för dem som inte sitter framme, så det är klart negativt. Positivt är att man inte behöver backa med släp och att man inte behöver ha en stor bil som kan dra en stor husvagn. Fast är du ensam så behöver du ju kanske inte så stor husvagn heller, men körkort så du får dra släp behövs väl (osäker hur ni har det i sverige).

Elkabeln pluggar du bara i stolpen på campingen om du inte bara kör med gaskyl/spis.

Att ta med cykel är en stor fördel så man slipper och handla utan att ta med hela ekipaget.

Svar på tråden Husbil