• MoaElis

Ställa sig i kö på ullevi?

Jag ska dit imorgon och funderar på hur långt innan en måste ställa sig i kön. De som har stått i kö till Ullevi i flera dagar förstår jag har ståplatser men någon som har varit där och vet hur lång tid det tar att komma in när de börjat släppa in, om en kommer när det börjar närma sig? Jag ska dit imorgon och tänkte börja gå från hotellet runt 19:00, tar ungefär 15 min, de börjar släppa in 17:30. Är det dumt eller, bör man vara där tidigare eller går det bra att komma runt 45-30 min innan? Vi har sittplatser och det känns ju inte jättelockande att stå i kö i flera timmar.

Jag tänker också på om det är svårt att hitta sina platser när det är så stort eller står det tydligt vilken sektion o.s.v? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Ställa sig i kö på ullevi?
  • Carambolan

Har ni sittplatser med platsnummer finns det absolut inget skäl att köa. Kom 15-20 min innan så har ni gott om tid.

• Iowhannah

Jag har varit på spelningar på Ullevi några gånger och tycker inte att det har varit svårt att hitta sin plats. Som ovanstående skrev, har du sittplatser så spelar det ingen större roll när du kommer, men för att inte störa någon så skulle iaf jag komma åtminstone 30-45 minuter innan eventet börjar.

Svar på tråden Ställa sig i kö på ullevi?