Brukar du köpa barnkläder i matchande set?
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Har köpt massa kläder utan att tänka på hur de ska matcha och en del har tyvärr inte blivit använda pga att de har inte funkat med något annat.
Brukar nu tänka en hel outfit från top till tå för att kunna veta om plagget kommer kunna att användas (inte bara färg eller utseendemässigt utan även funktionalitetsmässigt t.ex kan hen ha sin jacka över utan att det blir för varmt osv.)
Nej jag köper helst plagg där flera kan matchas tillsammans med varandra. Opraktiskt om man köper matchande set och bara tröjan blir smutsig t.ex. Jag är inte så intresserad av barnkläder utan tänker mest på att det ska vara funktionellt.
Nej sällan. I alla fall inte om det är samma mönster uppe och nere för då tycker jag det blir alldeles för mycket mönster. Ser ut som en pyjamas då.
Nej, har aldrig köpt något matchande set till något av barnen. Finns alltid kläder som passar ihop ändå!
Haha, ja, det gör jag.
Nej sällan. I alla fall inte om det är samma mönster uppe och nere för då tycker jag det blir alldeles för mycket mönster. Ser ut som en pyjamas då.
Nej. Men jag vill att kläderna ska matcha, i alla fall det jag tar på dottern på morgonen.
Inte om det inte ska vara till något speciellt.
Jag gillar när barnkläder är färggranna. Tror inte vi har några kläder som aktivt skär sig mot varandra men inte heller kläder som matchar varandra (mer än pyjamasar och något enstaka set). Våra barn väljer kläder hyfsat själva så det kan lätt bli en blå tröja med brandbilar, en neongrön t-shirt och ett par rosa byxor
Ibland, men oftast inte. Barnen har många neutrala leggings och en mönstrad/färgglad tröja/klänning upptill.
När vi fick krisköpa kalaskläder sist när ena blivit åksjuk blev det ett set med klänning och leggings med samma mönster, då det inte fanns mycket att välja på.